خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد؛

نیروگاه‌های خورشیدی قشم و میناب به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۶۵۶

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت: به‌ زودی نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در میناب و همچنین نیروگاه خورشیدی ۲ مگاواتی قشم به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس،محمد کریمی در بازدید از نیروگاه خورشیدی میناب اظهار کرد: به زودی این نیروگاه یک مگاواتی و همچنین نیروگاه خورشیدی ۲ مگاواتی قشم به بهره‌برداری می‌رسد، راه‌اندازی این نیروگاه‌های حمایتی اقدامی در راستای تأمین برق و انرژی همراه با تأمین معیشت مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی از درآمد ۴۱۰ میلیارد ریالی مردم استان هرمزگان از تولید انرژی خورشیدی خبر داد و افزود: مردم این استان با تولید ۱۴ هزار و ۶۰۰ مگاوات ساعت برق از طریق انرژی خورشید ۴۱۰ میلیارد ریال درآمد کسب کردند؛ ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی اقدامی شایسته برای خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر افشار است که با سیاست‌های وزارت نیرو دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان با بیان اینکه ۱۷۰۰ نیروگاه برق خورشیدی در این استان فعال است، گفت: هرمزگان یکی از استان‌های مستعد برای تولید و بهره‌وری انرژی خورشیدی است، میزان تابش نور خورشید در استان ۱۸۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع است، این میزان تابش و استعداد تقریباً در کل کشور کم نظیر است.

وی با برشمردن قابلیت‌ها و استعدادهای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در این استان اظهار داشت: علاوه بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، استان هرمزگان استعداد ایجاد نیروگاه‌های بزرگ خورشیدی نیز دارد و سرمایه‌گذاران به ایجاد این نیروگاه‌ها در استان تشویق شده‌اند.

کریمی همچنین با اشاره به اشتغال‌زایی احداث نیروگاه‌های خورشیدی اضافه کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) از جمله اقشاری هستند که در شهرستان‌های مختلف توانسته‌اند با بهره‌گیری از راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی به خودکفایی برسند، ایجاد چنین نیروگاه‌های خانگی به سایر مشترکان در مناطق مختلف و شهرستان‌های این استان پیشنهاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان با بیان اینکه عملیات اجرایی و ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر خورشیدی در کشور و اضافه شدن ۱۰ هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید نیروگاه‌های در دست احداث، آغاز شده است، افزود: استان هرمزگان یکی از گزینه‌های مطرح در کشور برای توسعه تولید انرژی خورشیدی است که امید می‌رود با استقبال سرمایه‌گذاران احداث این نیروگاه‌ها امسال شتاب گیرد.

کریمی افزود: تلاش برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفت به طوری که وزارت نیرو در این دولت اقدامات خود را در جهت فراهم کردن توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور انجام داده است.

وی با بیان اینکه دولت برنامه‌ای ۴ ساله برای افزایش ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، خاطرنشان کرد: بازار توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، با اتکا به قابلیت بالای منابع انرژی‌های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی، زیست‌توده و زمین گرمایی، از طریق امکان عقد قراردادهای بلندمدت با نرخ‌های تشویقی، بازار بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز