خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تأمین اجتماعی استان خبر داد؛

آخرین فرصت تأمین اجتماعی برای بهره‌مندی از بخشش جرایم بیمه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۹۵۲

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: اجرای طرح بخشش 3 ماهه جرایم بیمه‌ای کارفرمایان از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز شده است و مهلت استفاده از این طرح تا پایان مرداد ماه سال جاری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا حسینی افزود: در راستای حمایت از تولید و تحقق شعار سال، سازمان تأمین اجتماعی اقدام به صدور بخشنامه‌ای کرده است تا بتوان با بخشودگی جرایم کارگاه‌هایی که مشمول این دستورالعمل می‌شوند از آنها حمایت کرد.

وی ادامه داد: کارفرمایان متقاضی این تسهیلات باید در بازه زمانی یاد شده که به عنوان فرصت در اختیار آنها گذاشته شده است، درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir حداکثر تا تاریخ 31 مرداد ماه سال جاری ثبت کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: کارگاه‌هایی که نیروی انسانی خود را کاهش نداده باشند و یا اقدام به ایجاد اشتغال جدید کنند در صورتی که بدهی به سازمان تأمین اجتماعی داشته باشند، در بازه زمانی یاد شده فرصت دارند با پرداخت اصل حق بیمه مشمول بخشودگی صددرصدی جرایم شوند.

حسینی تصریح کرد: همچنین کارگاه‌هایی که بر مبنای لیست اسفند 1401 تعداد بیمه‌شدگان شاغل در آنها کاهش یافته باشد، چنانچه اقدام به احیای واحد تولیدی و رساندن نیروی کار به تعداد آخرین لیست کنند با پرداختن حق بیمه یا با انتخاب اقساط 12 ماهه از بخشودگی صددرصدی جرایم، بهره مند خواهند شد.

وی بیان داشت: کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی پرداخت کنند یا اینکه با توافق با شعب سازمان تأمین اجتماعی، روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی تأکید کرد: کارفرمایان توجه داشته باشند که بعد از توافق با شعب سازمان تأمین اجتماعی در زمینه پرداخت اقساطی بدهی بیمه‌ای، چنانچه هر یک از اقساط بدهی‌های تقسیط شده در سررسید مقرر پرداخت نشود، بدهی تبدیل به حال شده و جرایم متعلقه، نسبت به مانده بدهی مطالبه می‌شود و مجدداً قابل تقسیط نخواهد بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز