خبرگزاری کار ایران

در آستانه هفته قوه قضاییه؛

۶۰ مددجوی جرائم غیرعمد در خوزستان آزاد شدند / بهره برداری از ۴۸ طرح و پروژه زندانبانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۸۸۶

در آستانه هفته قوه قضاییه و با حضور مقامات قضایی استان و مسئولان کشوری و استانی سازمان زندان‌ها، ۴۸ طرح و پروژه عمرانی، درمانی، رفاهی و فرهنگی در راستای تحقق اهداف زندانبانی، به بهره برداری رسید و ۶۰ مددجوی جرائم غیرعمد نیز در آیین گلریزان مددجویان جرائم غیرعمد، آزاد شدند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، رئیس کل دادگستری خوزستان در آیین جشن گلریزان مددجویان جرائم غیرعمد، اظهار کرد: در دوره تحول و تعالی و در اجرای منویات رئیس قوه قضائیه، رویکرد به زندان و زندانبانی و اجرای برنامه‌های مرتبط با آن حول چند محور در دست اجراست که شامل ایجاد شرایط و بستر مناسب برای اصلاح و تربیت، بازاجتماعی شدن مددجویان برای بازگشت به جامعه، کمک به اشتغال زندانیان و اعمال تاسیسات ارفاقی برای زندانیانی است که با شرکت در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی اصلاح رفتار خود، شرایط استفاده از آن را دارند، است.

علی دهقانی با بیان این که بخشی از پروژه‌های افتتاح شده، در راستای تحقق همین اهداف است، افزود: استفاده از پابند الکترونیکی و دادرسی الکترونیک از برنامه‌هایی است که در سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به صورت جدی پیگیری می‌شود و بسترهای آن در حال گسترش است.

دهقانی با قدردانی از تلاش‌های اعضای ستاد دیه و خیرین استان در فراهم کردن شرایط آزادی محکومان جرائم غیرعمد، گفت: در سال گذشته ۳۶۰ زندانی جرائم مالی غیرعمد به کمک این ستاد ازاد شدند و امروز به واسطه همین تلاش‌ها، شاهد آزادی ۶۰ نفر دیگر از این مددجویان در استان هستیم.

وی افزود: در سه ماهه اول امسال ۱۳۰ نفر از مددجویان جرائم مالی غیرعمد که به واسطه عدم پرداخت دیه و جرائم مالی دیگر در حبس بودند، از ندامتگاه‌های استان آزاد شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۳۰۰ درصدی داشته است.

مقام عالی قضایی استان خوزستان، میزان محکومیت مالی این مددجویان را ۱۱۹ میلیارد تومان برشمرد و گفت: با گذشت شکات پرونده، صدور حکم اعسار از سوی قضات رسیدگی کننده، آورده نقدی مددجویان، اعطای تسهیلات بانکی به آنان و کمک ستاد دیه و خیرین استان، امروز شاهد آزادی و بازگشت این مددجویان به آغوش گرم خانواده هستیم.

دهقانی تصریح کرد: همچنین با استفاده از سیاست‌های تحولی قوه قضاییه و استفاده از ارفاقات قانونی، زمینه آزادی 50 نفر از محکومانی که با شرکت در دوره‌های اصلاحی، شرایط بهره‌مندی از این ارفاقات را کسب کردند، فراهم شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان هاسازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های اداره کل استان خوزستان که به صورت حضوری در اهواز و ویدئو کنفرانسی در شهرستان‌ها برگزار شد، گفت: ۴۸ پروژه عمرانی در زمینه‌های آموزشی، درمانی، بهداشتی، فرهنگی، رفاهی، افزایش سرانه فیزیکی و سایر موضوعات با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان در ندامتگاه‌های مرکزی، سپیدار، کانون اصلاح و تربیت اهواز و زندان‌های شهرستان‌های ماهشهر، آبادان، دزفول، شوشتر و مسجدسلیمان به بهره‌برداری رسید و چند پروژه نیز کلنگ‌زنی شد.

نصرالله ابراهیمی افزود: امیدواریم با بهره‌برداری از این فضاهای ایجاد شده، هم در حوزه کارکنان و هم در حوزه مددجویان، شاهد ارتقای امور آموزشی، فرهنگی و رفاهی باشیم.

انتهای پیام/
قربان درویشی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز