خبرگزاری کار ایران

به میزبانی شیراز انجام گرفت؛

آغاز به‌کار شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۶۲۳

شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، تشکیل کمیسیون‌های چهارگانه، بررسی و طرح پیشنهاد اصلاح برخی از قوانین و مقررات مربوط به مدیریت یکپارچه شهری و گزارش اعضا از معضلات و مسائل شهرهای مراکز استان و مطرح‌شدن عناوین جلسات کمیسیون‌های تخصصی ۴ گانه و بررسی موضوعات به‌عنوان دستور جلسه اصلی این مجمع مشورتی در تحقق اهداف خواهد بود.

دو چالش شهرداری‌های کشور

شهردار شیراز با بیان اینکه فقدان مدیریت واحد یکپارچه شهری و مشخص نبودن شهرداری به‌عنوان یک نهاد دولتی یا غیر دولتی دو چالش شهرداری‌ها است، گفت: این اجلاس و نشست‌های تخصصی می‌توانند نتایج خوبی برای شهر شیراز و کلان‌شهرها داشته باشد.

محمدحسن اسدی اظهار کرد: حائز اهمیت بودن عملکرد شورای اسلامی در شورای ششم شیراز باعث شد که بودجه شش هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز ظرف یکسال با افزایش 300 درصدی به 18 هزار میلیارد تومان افزایش یابد و این در حالیست که در هیچ کلان‌شهری شاهد سه برابری شدن ظرفیت بودجه شهرداری نبودیم که این خود از ظرفیت شوراها است.

او در ادامه به اجرای جشنواره جهش عمرانی در کلانشهر شیراز  اشاره کرد و گفت: سال گذشته دوازده مرحله از  افتتاح، بهره‌برداری و عملیات اجرایی پروژه‌های مختلف شهرداری در شهر شیراز اجرایی شد .

اسدی در ادامه به راه‌اندازی و مسافرگیری خط 2 مترو در شیراز بعنوان کلان‌شهر پیشرو در این خط اشاره کرد و گفت: در حالی خط دو مترو شیراز در فاز یک بطول 10 کیلومتر وارد چرخه مسافرگیری شده است که خط یک مترو شیراز به طول 25 کیلومتر روزانه 120 هزار مسافر را جابجا می کند.

شهردار شیراز در ادامه به دیدار شهرداران کلانشهرها با معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در این دیدار مسائل  و مشکلات مطرح و برای رفع آنها دستور رسیدگی صادر شد.

آغاز به‌کار شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها

این مقام ارشد مدیریت شهری در کلانشهر شیراز به 15 اردیبهشت ماه روز شیراز و تدارک یک هفته برنامه های متنوع پرداخت و خاطرنشان کرد: شهر شیراز در سوم خرداد ماه میزبان دومین همایش ملی سرمایه‌گذاری است که از تمام سرمایه‌گذاران برای حضور در این همایش دعوت می‌شود.

اسدی با تأکید به ظرفیت بی نظیر شورای عالی استانها افزود: متاسفانه تا به امروز از این ظرفیت شایسته به نحو مطلوب استفاده نشده است.

فقدان مدیریت واحد یکپارچه شهری و مشخص نبودن شهرداری به‌عنوان یک نهاد دولتی یا غیر دولتی دو چالش شهرداری‌ها است که شهردار  کلانشهر شیراز به آن اشاره و اظهار امیدواری کرد: این اجلاس و نشست‌های تخصصی می‌توانند نتایج خوبی برای شهر شیراز و کلان‌شهرها داشته باشد.

اسدی در پایان به گردشگر پذیر بودن کلانشهر شیراز اشاره کرد و گفت: حضور 3.5 میلیون نفر گردشگر و زائر در تعطیلات نوروز نشان دهنده این است که شیراز شهر گردشگر پذیر است.

نهاد شوراها از نظر فرهنگی باید بتواند جریان‌ساز  باشند

رئیس شورای اسلامی کلان شهر شیراز نیز در این مجمع با بیان اینکه نهاد شوراها از نظر فرهنگی باید بتواند جریان‌‌ساز فرهنگ انقلابی اسلامی باشند، گفت: افتخاری انحصاری که برای این نهاد باید متصور شد، همین مؤلفه است.

مهدی طاهری  گفت: به‌دلیل حضور احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه هئیت دولت، فردا پنج‌شنبه، شاهد سخنرانی این مقام ارشد دولتی در اجلاس 67 شوراهای اسلامی کلان شهرها خواهیم بود.

 نائب‌رئیس شصت‌و‌هفتمین مجمع مشورتی شوراهای کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها یادآوری کرد: مقام و جایگاه این نشست مشورتی با پشت سر گذاشتن 66 اجلاسیه و ارائه راهکارهای مفید در مسیر اداره شهرها با ظرفیت شوراها حایز اهمیت است . 

آغاز به‌کار شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها

او اظهار امیدواری کرد: شصت‌وهفتمین مجمع  به میزبان کلان شهر شیراز بتواند گام‌های مؤثری را به جهت نزدیک‌ترشدن خدمات‌رسانی شوراها در مسیر تحقق آرمان نظام بردارد . 

طاهری مردم‌سالاری دینی را مهمترین دستاورد نظام مردم‌سالاری جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: شوراها مهمترین نماد تشکیل نهادهای مردمی است که نزدیکترین نهاد به مردم که در سرنوشت انها  نقش ایفا می‌کند. 

رئیس پارلمان محلی کلان‌شهر شیراز خاطرنشان کرد: در شوراهای اسلامی شهر شیراز مردم نزدیک‌ترین اثرگذاری راه‌های خود را مشاهده می‌کنند که از این منظور شوراها باارزش‌ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران است . 

او با تاکید بر افزایش اندیشه‌ورزی در نهاد شوراها  تصریح کرد: ارکان اجرایی  این موضوع را می‌توان در چهار مؤلفه خلاصه کرد؛ در ابتدا این نهاد بتواند چالش‌ها و مسائل را احساس و تحلیل کند،  دوم اینکه راهکار برای رفع این چالش ها ارائه دهد و در گام‌های بعدی زمینه‌ای برای فرصت‌شناسی، فرصت‌سازی و تبیین نقش خود در تصمیم‌گیری‌ها ایفا کند. 

طاهری با بیان اینکه نهاد شوراها از نظر فرهنگی باید بتواند جریان‌‌ساز فرهنگ انقلابی اسلامی باشند، گفت: افتخاری انحصاری که برای این نهاد باید متصور شد، همین مؤلفه است.

در بخش افتتاحیه این مراسم از شوراهای برتر در سطح استان فارس با حضور مسؤولان نیز تجلیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز