خبرگزاری کار ایران

برگزاری مسابقات قویترین مردان استان دربخش کوزران کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۵۹۳

ششمین دوره مسابقات قویترین مردان استان و زوران پهلوانی در روستای گردشگری چغاخزان بخش کوزران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمدنشاه، مختار زارعی، دهیار روستای چغاخزان و میزبان این دوره از مسابقات در جمع  خبرنگاران اظهار کرد: این ششمین دوره متوالی برگزاری مسابقات قویترین مردان استان و زوران پهلوانی است که در همین روستا برگزار می شود که بحمداله مورد توجه مردم و جوانان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این مسابقات با اسپانسری بوم‌گردی آکام و صنعت دام شهیدی و به مناسبت گرامیداشت کنگره ملی شهدای استان و در قالب دو دسته منفی ۹۰ و مثبت ۹۰ کیلوگرم برگزار شده است.

بنیانگذار صنعت گردشگری در منطقه سنجابی کرمانشاه گفت: در این دوره از مسابقات ۲۰ نفر در بخش قویترین مردان و ۲۵ نفر در بخش زوران پهلوانی شرکت کرده‌اند.

دهیار روستای گردشگری چغاخزان افزود: نفرات برتر این مسابقات به تورنمنت های کشوری و منطقه ای اعزام خواهند شد.

زارعی تصریح کرد: ما از مسئولان انتظار داریم که توجه بیشتری به بازی‌های بومی محلی داشته و ما را در برگزاری چنین مسابقاتی یاری دهند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولین استان به ویژه نمایندگان شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هیچ توجه ای به مسایل و مشکلات بخش کوزران نداشته و ندارند و این بخش علیرغم داشتن پتانسیل های فراوان در حوزه های مختلف، همچنان غرق محرومیت است.

وی تاکید کرد: هیچکدام از سه نماینده شهرستان کرمانشاه در مدت چند سال است حتی یکبار هم به بخش کوزران نیامده و قدمی برای توسعه آن برنداشته‌اند.

وی همچنین در خصوص جاذبه های گردشگری بخش کوزران و منطقه سنجابی گفت: منطقه سنجابی مملو از جاذبه های گردشگری است که اغلب آنها مغفول و ناشناخته باقی مانده اند. این منطقه زادگاه سردار مقتدر است، قلعه تاریخی عسگرخان را دارد و همچنین هفت تپه تاریخی با قدمت  ۷۰۰۰ ساله دارد.

زارعی یادآور شد: در این منطقه پنج اقامتگاه بوم‌گردی در حال راه اندازی است که انتظار داریم اداره کل میراث فرهنگی استان توجه بیشتری به آنها داشته باشد.

وی در پایان از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان خواست که نگاه ویژه تری به ورزش زوران که به نام کرمانشاه ثبت ملی شده است، داشته باشند و همچنین مشکلات حوزه ورزش و جوانان بخش کوزران را نادیده نگیرند.

همچنین توران شهیدی، مدیر مجموعه صنعت دام شهیدی نیز که به عنوان اسپانسر این دوره از مسابقات حضور داشت  به خبرنگاران گفت: علاقه ویژه ای به ایجاد شور و نشاط و توسعه ورزش در بین جوانان منطقه دارم و در این راه از هیچ حمایت و کمکی دریغ نخواهم کرد.

همچنین در ادامه این مسابقات، فرهاد تاجگردون، رئیس شورای بخش کوزران نیز  اظهار کرد: بخش کوزران دارای ۱۰۷ بخش و جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار نفر است.

وی افزود: چندین سال است که پیگیر تبدیل بخش کوزران به شهرستان هستیم اما متاسفانه نمایندگان استان در مجلس در این راستا هیچ کمکی به ما نمی‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز