خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز تشریح کرد؛

برگزاری ویژه برنامه‌های هفته شیراز از ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۵۹۱

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: ویژه برنامه‌های روز و هفته شیراز از 15 اردیبهشت ماه آغاز و تا 22 این ماه ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی چوبینی در نشست خبری تشریح افزود: حوزه‌های مختلفی در این برنامه ریزی حضور دارند و از صبح 15 اردیبهشت ماه غبار روبی و گل افشانی اماکن مطهر حرم احمدی و محمدی با حضور مسئولان شهری و استانی را خواهیم داشت.

وی از مسابقه دو شهری با حضور گسترده مردم در روز 15 اردیبهشت ماه خبرداد و عنوان کرد: معتقدیم که جنس رویداد های فرهنگی باید مردمی باشد و درحالی بسیاری از این رویدادها در سالن های بسته برگزار می شود که مردم از آن مطلع نمی شوند.

چوبینی همچنین از اهتزاز پرچم شیراز در چند نقطه شهر و اجرای ویدئو مپ شیراز در برج آزادی تهران همزمان با هفته شیراز خبر داد.

او با اشاره به اینکه مراسم رسمی روز نکوداشت شیراز در تاریخ 16 اردیبهشت ماه شنبه در باغ جهان نما ساعت 19 برگزار می‌شود، بیان کرد: طی سه روز از تاریخ 16 تا 18 اردیبهشت ماه کارگاه های مختلف نقاشی در سطح شهر برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در  روز 17 اردیبهشت اختتامیه فوتسال محلات برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات طی یک ماه گذشته درحال برگزاری است که با حضور بیش از 90 تیم اختتامیه آن در هفته شیراز برگزارخواهد بود.

برگزاری ویژه برنامه‌های هفته شیراز از ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت

چوبینی خاطرنشان کرد: جشنواره ورزشی میدانی در مقابل میدان ارگ کریم خان از 18 تا 20 اردیبهشت ماه ساعت 18 تا 22  برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آیین نکوداشت و رونمایی از سردیس پیشکسوتان صنایع دستی در باغ جهان نما گفت: همچنین فراخوان نذر هنر برای اهدا آثار هنری جهت ازادی زندانیان جرائم غیر عمد نیز در این هفته خواهیم داشت.

چوبینی دیگر برنامه‌های هفته شیراز را شامل برگزاری نشست علمی شیراز شناسی در تاریخ 18 اردیبهشت ماه در سالن آزادی، سه جشن بزرگ شبانه و مردمی در تاریخ 20 تا 22 اردیبهشت ماه در باغ عفیف آباد، اجرای برنامه مشاعره تحت عنوان اردیبهشت غزل با حضور دکتر آذر در سالن گلستان آرامگاه سعدی در 20 اردیبهشت ساعت 16تا 18 ، شب شعر شیراز در تاریخ 21 در باغ جهان نما ساعت 20تا 22 اردیبهشت ماه عنوان کرد.

وی گفت: در روز جمعه صبح نیز پیاده روی بزرگ خانوادگی داریم و معتقدیم که نیاز است مردم در این برنامه ها شرکت کنند و همراه باشند.

معاون شهر دار شیراز از برگزاری دو نشست در سطح ملی به میزبانی شیراز و با حضور رئیس شورای کلانشهرهای کشور و میزبانی از رئیس شورای هیئات مذهبی در شیراز خبر داد.

چوبینی با بیان اینکه در روز شیراز رویدادهایی در طول سال داریم و هر مجموعه ای به نحوی خود را متولی یک رویداد می داند ، تصریح کرد: باید مجموعه ها مردم، سمن ها و... خود را ملزم بدانند که پای کار باشند و مردمی سازی این رویدادها بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: مردم اگر شهر و محیط خود را دوست داشته باشند آن شهر آباد می شود و خوشبختانه شیراز نه تنها مردم آن را دوست دارند بلکه مردم دیگر شهرها هم آن را دوست دارند.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه ایجاد دبیرخانه رویدادها برای هماهنگی همه دستگاه‌ها نیاز است تا موازی کاری حذف و مشارکت‌ها کامل شود، بیان کرد: پیگیر ایجاد دبیرخانه دائمی روز شیراز هستیم.

وی معتقد است که در شهر شیراز کار بزرگ کردن سخت است و نیازمند همراهی و همدلی است و بزرگترین چالش امروز فرهنگ نبود درک مشترک در این زمینه است.

وی با بیان اینکه اعتماد به اهالی فرهنگ و هنر شهر ضروری است و در عرصه های مختلف آدم های کاربلد در شیراز داریم که می‌توانیم به انها اعتماد کنیم، خاطرنشان کرد: سازمان باید خود مولف باشد و کارهای زیادی در سطح‌های مختلف داریم که حتما به هنرمندان م‌ سپاریم.

چوبینی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف افراد صاحب نام کم نیست و اگر طرح و برنامه داشته باشند استقبال و حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: تمام برنامه‌هایی که اتفاق می‌افتد باید مردم را درگیر کرد و قشر خاصی مدنظر نباشد و برنامه‌ها با مشارکت و همراهی مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: نباید تصدی گری کنیم بلکه باید تسهیل گری کنیم و سازمان فرهنگب، اجتماعی و ورزشی شهرداری خانه اهالی فرهنگ و هنر باشد.

چوبینی با بیان اینکه طرح جامع فضاسازی شهری در حال تدوین است، ابراز کرد: امروز در حوزه زیر ساخت فرهنگی شهر فقیر هستیم و هنوز خیلی جای کار دارد و در زمینه استاندارد سازی باید استاندارد کارها را در سطح شهر ارتقا داد و در سطحی در شان کلانشهر شیراز برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز