خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بیش از بیش از یک هزار کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان آور بازنشست شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۵۵۲

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان گفت: طی ده ماهه امسال یک هزار 262 کارگر لرستانی در کمیته مشاغل سخت و زیان آور تایید و بازنشسته شدند.

علی جهانی در گفت و گو با ایلنای لرستان با بیان اینکه طی ده ماهه سالجاری 52 کمیته بدوی و 8 کمیته تجدید نظر جهت بررسی درخواست های بازنشستگی بیش از موعد در استان تشکیل شده است، اظهار داشت: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با 20 سال سابقه کار متوالی و یا 25 سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی بیش از موعد خود را در سامانه مشاغل سخت و زیان آور ثبت کرده تا در کمیته مورد نظر مورد بررسی قرار گیرند .

وی با تاکید به اینکه  کارفرمایان کارگاه های مختلف مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه های مرتبط  هستند، افزود: یک هزار و 648 پرونده در کمیته بدوی مشاغل سخت و زیان در ده ماهه امسال مورد بررسی قرار گرفت که تعداد یک هزار یک هزار و 106 پرونده در این کمیته به تایید رسیدند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: همچنین در کمیته تجدید نظر 392 پرونده در سالجاری بررسی شد که 156 پرونده تایید و در کل تعداد یک هزار و 262 کارگر در سطح استان در مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شدند.

جهانی اظهار کرد: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز