خبرگزاری کار ایران

طلب ۱۲۰۰ میلیاردی شرکت گاز کرمانشاه از صنایع استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۷۰۲

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، هم اکنون صنایع کرمانشاه نزدیک به ۱۲۰۰ میلیارد ریال بدهی به شرکت گاز استان دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،سیروس شهبازی در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با موضوع تامین انرژی، با بیان اینکه هم اکنون ۲۸۴۵ واحد صنعتی و تولیدی در استان گاز دار هستند، افزود: از مصرف حدود پنج میلیارد مترمکعبی گاز استان در سال، نزدیک به ۷۰ درصد آن در بخش صنایع مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: عمده مصرف صنایع نیز مربوط به واحدهای بزرگ مانند نیروگاه‌ها، صنایع پتروشیمی و فولاد، صنایع سیمان و... است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از تاکید شرکت گاز بر تامین سوخت پایدار صنایع هم یاد کرد و گفت: سالانه نزدیک به ۳۰۰ واحد صنعتی جدید در استان گازدار می‌شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته نزدیک به ۲۶۰ واحد صنعتی را گازدار کردیم که ۳۳ هزار مترمکعب در روز صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع را به همراه داشت و امسال هم برای گازرسانی تقریبا به همین تعداد واحد برنامه داریم.

شهبازی از بدهی صنایع به شرکت گاز استان هم یاد کرد که چیزی نزدیک به ۱۲۰۰ میلیارد ریال و حدود ۵۰ درصد کل مطالبات این شرکت است و یادآور شد: عمده این مطالبات مربوط به صنایع بزرگ است.

وی تاکید کرد: با وجود این مطالبات، تا جایی که مقدور بوده گاز صنایع را به دلیل بدهی قطع نکردیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه وصول مطالبات را برای اجرای طرح‌های توسعه شبکه گاز ضروری دانست و عنوان کرد: اگر این بدهی پرداخت شود می‌توانیم به واحدهای بیشتری گازرسانی کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز