خبرگزاری کار ایران

غیاثی خبر داد؛

پیشرفت ۵۷ درصدی طرح فاضلاب شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۷۱۶

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: طرح فاضلاب شهر رشت برای تکمیل به بیش از ۴۴ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت : طرح فاضلاب شهر رشت با ۲ هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال هزینه، ۵۷ درصد پیشرفت کار دارد.

علیرضا غیاثی با بیان اینکه برای تکمیل این طرح، به بیش از ۴۴ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: بر اساس برنامه ریزی‌ها و پیش بینی‌های انجام شده، با تکمیل و بهره برداری این طرح تا ۵ سال آینده، ۸۳۷ هزار نفر از جمعیت شهر رشت از شبکه بهداشتی فاضلاب برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به نصب تاسیسات ۴۵۰ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و ۵ هزار و ۱۵۰ فقره انشعاب بهداشتی تاکنون، اضافه کرد: با تکمیل این طرح، ۸۷۴ کیلومتر شبکه فاضلاب و ۳۲ تلمبه خانه به بهره برداری خواهد رسید و ظرفیت این تصفیه خانه به ۶۳ هزار مترمکعب فاضلاب را در شبانه روز خواهد رسید.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به شروع نصب تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب شهر رشت از سال ۶۹، افزود: در ابتدا محدوده این طرح بین دو رودخانه زرجوب و گوهررود بود، اما با اختصاص اعتبارات بانک جهانی در سال ۸۵، محدوده شرق و غرب شهر رشت هم در دستور کار قرار گرفت.

 غیاثی افزود: پیش بینی می‌شود در صورت تخصیص اعتبار، این طرح تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز