خبرگزاری کار ایران

شهردار بندر کنگ خبر داد؛

بازگشت لنج‌های قدیمی به چرخه گردشگری بندر گنگ/ ارائه خدمات بهتر در گرو داشتن نیروی متخصص و امکانات بهتر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۸۰۴

شهردار بندر کنگ گفت: با دارا بودن نیروی متخصص و امکانات خوب می‌توان خدمات بهتر و مناسب‌تری به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، ایوب زارعی در نشستی خبری با تشریح اقدامات شهرداری بندر کنگ، اظهار کرد: با دارا بودن نیروی متخصص و امکانات خوب می‌توان خدمات بهتر و مناسب‌تری به شهروندان ارائه کرد.

وی یکی از مطالبات جدی شهروندان بندر کنگ را آسفالت معابر عنوان کرد و گفت: اکثر کوچه‌های بندر کنگ خاکی بود که در طول ۸ سال اقدامات خوبی در بخش عمرانی شامل زیرسازی و آسفالت معابر انجام شده است.

شهردار بندرکنگ اظهار کرد: احداث بلوار دریانوردان به همراه روشنایی و توسعه فضای سبز این بلوار، زیر سازی و آسفالت بلوار ملاح کنگی، آسفالت خیابان اصلی شهرک فردوسی، خیابان اصلی شهرک خاتم الانبیا، روکش آسفالت خیابان صیادان، زیرسازی و آسفالت خیابان بعثت و کوچه‌های اطراف آن، روکش آسفالت خیابان وحدت، تکمیل آسفالت خیابان سلطان العلما، زیرسازی و آسفالت محله قزوینی از جمله اقدامات شهرداری بندر کنگ در زیر سازی و آسفالت معابر در سال‌های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: محله کوش و اطراف مسجد حسین بن علی تا تالار گلبت که سال‌ها به دلیل بارندگی و آب گرفتگی معابر تردد شهروندان را با مشکل روبرو ساخته بود، با زیر سازی و آسفالت این مشکل مرتفع شد. به گفته زارعی، درمجموع در طول ۸ سال در سطح شهر بندر کنگ بیش از ۱۶ کیلومتر خیابان کشی و ۷۰۰ هزار متر مربع آسفالت انجام شده است.

شهردار بندر کنگ در ادامه با اشاره به مدیریت هزینه‌ها در اجرای پروژه‌ها تصریح کرد: با خرید ماشین آلات عمرانی، احداث کارخانه آسفالت و همچنین پرورش نیروی انسانی، تمام کارهای زیر سازی و آسفالت معابر و خیابان‌ها توسط نیروهای آموزش دیده بومی شاغل در شهرداری انجام می‌شود که به جرأت می‌توانم بگویم در بین شهرهای زیر ۵۰ سال در جنوب کشور چنین کاری سابقه ندارد.

بهبود وضعیت زندگی مردم با احیای بافت تاریخی

شهردار بندر کنگ تصریح کرد: درجهت احیا و باز زنده سازی بازار و شهر بندر کنگ اقدامات مؤثری صورت گرفته است و این اقدامات در وضعیت اقتصادی و معیشتی ساکنان تأثیرگذار بوده و باعث رونق آنها شد.

شهردار بندر تاریخی کنگ با بیان اینکه نگرش مردم در خصوص بافت تاریخی تغییر کرده است، عنوان کرد: مردم به این باور رسیده اند که بافت‌ها فرسوده و تاریخی را نباید نابود کرد بلکه در راستای حفظ، بازسازی و احیا بافت‌های تاریخی باید تلاش کرد و این فرصت مناسب برای جذب گردشگران بیشتر می‌شود.

زارعی با اشاره به فعال بودن رشته گردشگری در شهر بندرکنگ گفت: دانشجویان و دانش آموزان مرتبط با این رشته درسی پس از فارغ التحصیل به راحتی می‌توانند وارد بازار کار شوند.

بازگشت لنج‌های قدیمی به چرخه گردشگری

شهردار بندر کنگ در ادامه با اشاره احیای لنج‌های قدیمی گفت: دانش و مهارت لنج سازی در سال ۲۰۱۱ در فهرست میراث ناملموس در معرض خطر ثبت شد و بندر تاریخی کنگ شهری است که هم اکنون در فهرست موقت میراث جهانی قرار گرفته است.

زارعی یادآور شد: با برگزاری همایش ملی تاریخ و فرهنگ و تمدن خلیج فارس تلاش کردیم تاریخ، شناخت بهتری نسبت به اقتصاد منطقه و منابع ملی گدشته داشته باشد.

وی انجام مصاحبه با بیش از ۲۰۰ دریانورد را با هدف جمع آوری تاریخ شفاهی دریانوردی که به دو زبان انگلیسی و عربی منتشر شد را یکی دیگر از فعالیت‌های شهرداری در زمینه حفظ و احیای تاریخ دریانوردی کشور و منطقه عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز