خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اصفهان در مجلس مطرح کرد؛

ما به کمتر از جاری شدن مستمر رودخانه راضی نمی‌شویم/براساس نقشه سیاسی و اداری نمی‌توان آب را مدیریت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۷۰۵

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه نقشه سیاسی و اداری با نقشه جغرافیایی ما منطبق نیست، گفت: موضوعات مربوط به آب را نمی‌توان بر اساس نقشه سیاسی و اداری مدیریت کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس مقتدایی با حضور در بیست و دومین جلسه صحن علنی شورای شهر اصفهان اظهار کرد: پیگیری مشترکی بین مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان و شورای شهر پیرامون خبر باز شدن پلمپ سوخت مازوت نیروگاه‌ها به علت محدودیت مصرف گاز، صورت گرفت و در قالب نامه‌ای ارائه شد. این مطالبه‌گری موجب شده تا الان این پلمپ شکسته نشود. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به پیگیری‌ها پیرامون حفظ زاینده‌رود تصریح کرد: ارائه نامه‌ای هشت بندی از سوی رئیس سازمان محیط زیست نشان می‌دهد که صدای مردم اصفهان شنیده شده است. 

وی افزود: در بند سوم این نامه، سازمان محیط زیست تأکید کرده است که عملیاتی شدن برنامه‌های پیش بینی شده در احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی نیازمند متولی قدرتمند و مستقل است که باید تعیین شود. 

مقتدایی با بیان اینکه خشکی زاینده‌رود به علت این است که برخی مصوبات اجرا نشده است، گفت: براساس نیاز امروز زاینده‌رود، باز شدن آب در بخش زیست محیطی که قانونی و شدنی است باید انجام شود. بارها گفته‌ام که ما به کمتر از جاری شدن مستمر رودخانه راضی نمی‌شویم کاملا صحبتی قانونی است. 

وی بیان کرد: ۱۸۰ روستای اصفهان را بررسی کرده‌ایم، نتایج این مطالعات نشان می‌دهد که درصد مشکلات حوزه آب در این روستاها نسبت به مسائل دیگر از جمله جاده و.. بیشتر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه نقشه سیاسی و اداری با نقشه جغرافیایی ما منطبق نیست، گفت: موضوعات مربوط به آب را نمی‌توان براساس نقشه سیاسی و اداری مدیریت کرد. حدود ۱۸ معضل پیرامون زاینده‌رود داریم، به جز بحث آب شرب و کشاورزی، کاهش درآمد، زمین خوردن صنعت توریسم، آلودگی هوا، مشکلات حاشیه‌نشینی و رخ دادن مباحث امنیتی فقط چند مورد از این معضلات است.

وی اضافه کرد: مجلس و دولت و مجامع صنفی برای حل مشکلات زاینده‌رود باید همفکری کنند تا اقدامات لازم برای حل این مشکلات به نتایج خوبی برسد. 

مقتدایی در پایان خاطرنشان کرد: نظام کشف و شناسایی مسائل را باید با همراهی همه مسئولان پیش ببریم تا حد بالاتری از خدمات را به مردم ارائه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز