خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پست فارس خبرداد؛

استفاده از ظرفیت پست الکترونیک در توزیع مرغ استان/افزایش ترافیک مرسولات صادره و وارده بدون هیچ گونه دور کاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۴۸۸

مدیرکل پست فارس گفت: سال گذشته ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مرسوله در سطح پست استان جابجا شده است که درمقایسه با سال 98 رشد بیش از ۳۰ درصدی داشته است و در حوزه تجارت الکترونیک زیرساخت هایی فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، مهدی آزادی همزمان با ۱۷ مهر روز جهانی پست  در جمع خبرنگاران افزود: از ۲۳۹ فروشگاه در  مهرماه ۹۹ به ۸۴۷ فروشگاه در حوزه تجارت التکرونیک پست رسیده ایم که رشد ۳ برابری داشته است.

آزادی با اشاره به اینکه سال گذشته استفاده از تجهیزات تجزیه هوشمند مرسولات و سیستم سورتینگ در شبکه تزریق شد و  فارس یکی از اولین استان ها بود که این تجهیزات را وارد کرد، تصریح کرد: بیش از این کار دستی و توسط نیروی انسانی انجام می شد اما الان با دستگاه و با دقت بالا است که با سرعت خوبی در حال فعالیت است.

مدیرکل پست فارس خاطرنشان کرد: این تجهیزات در سلامت بسته، سرعت و دقت کار موثر است و در شروع کار حدود ۲۵ درصد کاهش در منابع درگیر داشتیم و تلاش داریم بتوانیم بهره وری را بهتر بالا ببریم.

افزایش ترافیک مرسولات صادره و وارده بدون هیچ گونه دور کاری

وی با اشاره به اینکه مجموعه پست با تلاش مضاعف در زمان افزایش ترافیک مرسولات صادره و وارده را بدون هیچ گونه دور کاری و کاهش زمان فعالیت پوشش داده است، عنوان کرد: نیروهای نامه رسان و مجموعه پست تلاش کردند که هیچ خللی به سیستم وارد نشود و پست قدیمی ترین راه ارتباطی است که در این دوران حضور پست با تاثیر بر کاهش زمان و تاثیر بر اقتصاد ملی و خرد  از همه ایام تاریخ پررنگ تر شده است.

مدیرکل پست فارس  گفت: با توجه به برنامه های بلند پروازانه ای که پست برای حمایت از تجارت الکترونیک و لجستیکی دارد امید است در توسعه خدمات عمومی و رشد اقتصادی بتوانیم اثرات جدی را بر روی گردش های اقتصادی  و اجتماعی جامعه بگذاریم.

آزادی با اشاره به اینکه در یکسال پستی گذشته از شروع پاندمی کرونا در کشور سطح تقاضا برای ارسال و ورود بسته های پستی افزایش یافته است، ابراز کرد: در این خصوص با تلاش هایی که صورت گرفته  زیرساخت ها تامین و منجر به این شد که هاب های مختلفی را پیش بینی کنیم و یکی از اقدامات راه اندازی هاب های مختلف در فارس بود که معطلی را کاهش می داد.

وی یادآور شد که ارتباط خطوط بین استانی با توجه به ترافیک و تقاضا آغاز شد و خط شیراز بندرعباس را از طریق لارستان توانستیم انجام دهیم و باعث کاهش زمان ارسال مرسولات شد به این صورت که بین ۲۴ تا ۳۶ ساعت می توان مرسولات به مبدا و مقصد بندرعباس و شیراز  برسانیم.

وی با اشاره به مدیریت کسب و کار اینترنت و با توجه به تغییر ذائقه مردم از مرسولات به بسته های پستی گفت:  بیش از این بسته ها در قالب نامه بود و پیک ها ی نامه رسان با موتور فعالیت داشتد اما با افزایش بسته های پستی در شبکه استفاده از وانت بار را دیدیم و در ابتدا از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کردیم و در  راستای استاندارد سازی زیرساخت ها در فارس ۵۰ وانت مزدا و پراید مسقف با مشخصات پستی، رنگ زرد و آرم پست تهیه شده است.

مدیرکل پست فارس با اشاره به اینکه این اقدام در راستای رفع چالش های موجود بود و در فارس بیشترین سهمیه را در ناوگان پستی گرفتیم ابراز کرد:  در این خصوص نیروهای تازه نفس برای توزیع بسته های پستی وارد می شوند و در روند توزیع بسته های پستی شرایط بهتری را خواهیم داشت

راه اندازی سامانه ارتباطات با مردم در پست

آزادی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت پست الکترونیک در توزیع مرغ در برخی استان ها وارد مرحله انعقاد قرارداد شده است که در سامانه پست در اختیار قرار بگیرد عنوان کرد: این موضوع به شفافیت و رصد کالا بیشتر کمک می شود و این ظرفیت را پست دارد که در سطح ملی این خدمات را ارائه دهد و منجر به بهبود وضعیت مردم و اوضاع اداری شود.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه  ارتباطات مردم با دولت(سیماد) گبت: از این طریق مردم با هر دستگاهی که کار دارند درخواست خود را به پست می دهند و پست ورود می کند و در هر مرحله به صورت پیامک متقاضی را مطلع می شود.

آزادی با اشاره به  سامانه روستا بازار در شبکه پستی استان گفت: این سامانه مورد تاکید است که محصولات بومی روستاها که کالایی را تولید و در سطح کشور می خواهند ارائه دهند زمینه در اختیار آنها بگذاریم که در بستر فضای مجازی کالا را معرفی و بعد از فروش بتوانیم مبلغ را به صاحب آن که در سامانه معرفی کرده است به صاحب آن برگردانیم.

مدیر کل پست فارس با بیان اینکه با تومه به افزایش حجم بسته های پستی از نظر مکان دچار محدودیت شدیم و در تصمیمات گذشته  پیش بینی افزایش ترافیک ایام کرونا نداشتیم، ابراز کرد: در این راستا از ظرف زمان به جای ظرف مکان استفاده کردیم و شیفت سوم که قبلا کم بود را افزایش دادیم و یکی از تصمیماتی بود که محدودیت ظرف مکان را کم کرد و مدیریت فضا را در پیش گرفتیم.

به گفته آزادی با ترافیک فعلی ، مدیریت دقیق و حساسی می خواهد  و با کوچکترین غفلت همین فضای موجود با گره مواجه می شود و الان ظرفیت فیزیکی ما ۱۰۰ درصد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز