خبرگزاری کار ایران

مدیر نشر چشمه:

محمد زهرایی کلاس نشر را ارتقاء داد

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۰۱

زهرایی علاوه بر تاثیرات مثبتی که بر نشر کشور داشت، استانداردهای کتاب‌فروشی را با آغاز اداره‌ی کتاب‌فروشی‌اش بالا برد/ پیکر این ناشر نامی به بیمارستان منتقل شده و زمان تشییع و تدفین او هنوز مشخص نیست.

ایلنا: حسن کیائیان(مدیر انتشارات چشمه) در رابطه با جایگاه و نقش پررنگ زنده‌یاد محمدزهرایی در حوزه‌ی نشر، گفت: محمد زهرایی با تلاش‌هایی که در طول عمر حرفه‌ای خود داشت، کلاس نشر را به عنوان یک ناشر، بالا برد.

وی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: زهرایی ناشر خوش‌فکر و کاربلدی بود و کتاب‌هایی که منتشر کرد،‌ علاوه‌ بر ارزش مضمونی از ظاهر و کیفیت بسیار شسته و رفته‌ای برخوردار بود.

مدیر انتشارات چشمه ضمن بیان این مطلب که زهرایی کلاس نشر را در ایران ارتقاء داد، گفت: علاوه بر تاثیرات مثبتی که ایشان بر نشر کشور داشت، استانداردهای کتاب‌فروشی را با آغاز اداره‌ی کتاب‌فروشی‌اش بالا برد. فروشگاه شهر کتاب با مدیریت زهرایی، الگویی شد برای تمام کتاب‌فروشان.

کیائیان که بلافاصله با شنیدن فوت زهرایی، خود را به دفتر نشر کارنامه رسانده بود، افزود: فروشگاه شهر کتاب، پیشتر نیز برقرار بود ولی برد چندانی تا آن زمان نداشت. اما از وقتی که ایشان مدیریت این فروشگاه را در نیاوران عهده‌دار شد، این فروشگاه را به یک کتاب‌فروشی عالی و بسیار موفق تبدیل کرد.

وی ادامه داد: من حدودا 30 سال قبل، یعنی همان اوایلی که وارد حوزه‌ی نشر شدم با ایشان آشنایی پیدا کردم. البته سوابق ایشان در این حوزه به سال‌ها پیش از انقلاب برمی‌گردد.

مدیر انتشارات چشمه اظهار داشت: در دورانی که زهرایی به عنوان ناشر فعالیت داشت، کتاب‌های بسیار ارزشمندی را از چهره‌های تراز اول فرهنگ و ادب منتشر کرد که در این میان می‌توان به آثار هوشنگ ابتهاج، دکتر موحدی، نجف دریا‌بندری و... اشاره کرد.

کیائیان ضمن بیان این مطلب که زهرایی رابطه‌ی بسیار خوبی با سایر اهالی صنف ناشران داشت، گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم تا همین اواخر نیز ایشان به ناشران دیگر مشاوره می‌داد و آن‌ها را در امر انتشار یاری می‌کرد.

محمد زهرایی، ناشر پرسابقه و ارزشمند کشورمان ساعاتی پیش درحالی‌که پشت میزکار در دفتر نشر کارنامه مشغول کار بود، بر اثر سکته‌ی قلبی دار فانی را وداع گفت.

پیکر ایشان با حضور جمعی از ناشران پیشکسوت و همکاران‌ دیرینه‌اش از دفتر نشر کارنامه به بیمارستان انتقال پیدا کرد. طبق اطلاعات به دست رسیده مراسم تشییع و تدفین این ناشر برجسته در روزهای آتی و پس از آمدن اقوام ایشان از اروپا برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز