خبرگزاری کار ایران

میزان فروش نمایشگاه کتاب تا پایان روز دوم اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۱۳۷

علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران از فروش ۷۴ میلیارد تومانی این رویداد در دو بخش حضوری و مجازی تا پایان روز دوم خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دومین نشست خبری نمایشگاه که امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت با حضور اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر کمیته ناشران خارجی و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد، گفت: روز سوم نمایشگاه کتاب با حضور جمعیت متراکم مردم در همه بخش‌ها در حال برگزاری است و مردم عزیزمان از آنچه ناشران در این یک سال آماده و ارائه کرده‌اند بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: در قسمت کوشک کتاب، سرای آموزش، گوشه نقد، سرای دانشگاهی و سرای کودک و نوجوان، برنامه‌های مختلفی در حال برگزاری است. 

رمضانی با اشاره به بخشی که به‌عنوان نظرسنجی در مقابل ورودی اول نمایشگاه نصب شده است گفت: در نظرسنجی روز دوم، مردم عزیزمان سه نقطه قوت نمایشگاه را تهویه مناسب و هوای داخل سالن‌ها، مکان مناسب‌تر سالن کودک و نوجوان نسبت به سال قبل و برنامه‌های متنوع و جذاب کوشک کتاب و همین‌طور سه نقطه ضعف را کم بودن ساعت بازدید، به‌خصوص در روزهای تعطیل، اطلاع‌رسانی ضعیف برنامه‌های جانبی و خراب بودن برخی از استندهای جست‌وجوی کتاب دانستند.

وی افزود: همچنین مردم درخواست داشتند که تعداد ایستگاه‌های شارژ موبایل و تعداد صندلی‌ها افزایش پیدا کند که اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است و علاوه بر این از امروز سبدهای خرید مناسبی در بخش‌های مختلف در اختیار مردم عزیزمان قرار گرفته است.

قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران گفت: طبق نتایج نظرسنجی‌ها و آمار اعلام شده، ۴۸درصد بازدیدکنندگان با مترو، ۲۸درصد با خودرو شخصی، ۱۰درصد با اتوبوس، ۹درصد با تاکسی و ۵درصد از این جمعیت با سایر وسایل نقلیه به نمایشگاه کتاب آمده‌اند.

رمضانی ادامه داد: طبق تصاویر هوایی که همکاران به ما ارائه داده‌اند، ظرفیت پارکینگ‌ها و کنار خیابان تکمیل شده است. لذا بهتر است که مردم عزیزمان از وسایل نقلیه عمومی برای رفت‌وآمد استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد پاسخ‌دهنده‌ها دو برابر شده است، نمره مردم به نمایشگاه کتاب ۷۲ بوده است.

علی رمضانی اعلام کرد: طبق گزارش، فروش نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تا پایان روز دوم ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در بخش حضوری ۵۲ میلیارد تومان فروش داشته‌ایم که ۳۶ میلیارد در درگاه‌های رسمی و ۱۶ میلیارد تومان برآورد درگاه‌های غیر‌رسمی است. همچنین در بخش مجازی هم مردم عزیزمان از سراسر ایران ۲۲ میلیارد تومان خرید داشته‌اند که ۱۵ میلیارد تومان خرید از ناشران و ۷ میلیارد تومان هم خرید مردم از کتابفروشان بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مجموع فروش حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب تهران در روز دوم به ۷۴ میلیارد تومان رسیده است گفت: از مجموع فروش در بخش مجازی که ۲۲ میلیارد تومان بوده، ۱۷۲ هزار نسخه فروش در ۸۴ هزار بسته بوده که شرکت ملی پست نیمی از بسته‌ها را تحویل گرفته است و در روزهای آتی آمار بسته‌های ارسالی را هم اعلام خواهیم کرد.

 اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر کمیته ناشران خارجی نیز با اشاره به اینکه امسال شاهد رشد حضور ناشران خارجی و تعداد غرفه‌ها بوده‌ایم گفت: همان‌طور که سال گذشته محلی در نمایشگاه کتاب تهران به ناشران خارجی اختصاص داده شده بود، امسال نیز شاهد حضور ناشران خارجی و استقبال زیاد مردم از این آثار هستیم.

 وی با بیان اینکه از مجموع ۵۵ غرفه در سالن ناشران خارجی، تعداد ۳۰ غرفه کتاب‌های عربی و ۲۵ غرفه کتاب‌ به دیگر زبان‌های خارجی اختصاص داده شده است گفت: از این تعداد ۵۵ غرفه، حدود ۲۰۰ کتاب ناشران خارجی در نمایشگاه حضور دارند.

جانعلی‌پور در پایان با اشاره به اینکه امسال و تا امروز در نمایشگاه کتاب غرفه خالی نداریم، درباره تخفیف کتاب‌ها گفت: کتاب‌های سال۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ شامل ۲۵‌درصد تخفیف از سوی ناشر و کتاب‌های سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ تخفیف ۴۵درصدی دارند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز