خبرگزاری کار ایران

سخنگو و قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد؛

فروش ۱۴۲ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب طی ۳ روز

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۷۱۵

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران از فروش ۱۴۲ میلیارد تومانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طی ۳ روز نخست برپایی خبر داد و گفت: این میزان فروش در ۲ بخش حضوری با ارزش ۱۰۴ میلیارد تومان و در بخش مجازی به ارزش ۳۸ میلیارد تومان ثبت شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علی رمضانی، قائم‌‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سومین نشست خبری روزانه خود را ساعت ۱۵ امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن جلسات ستاد اجرایی برپا کرد. 

علی رمضانی در این نشست گفت: خدا را شاکریم که چهارمین روز از نمایشگاه در حال برگزاری است و ناشران پس از پشت‌سرگذاشتن پنجشنبه و جمعه شلوغ در نمایشگاه، کتاب‌های پرفروش را مجدد به نمایشگاه آوردند و در اختیار مخاطبان خود قرار دادند. نمایشگاه میزبان رئیس جمهور محترم بود و دکتر رئیسی به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بسیاری از غرفه‌ها بازدید و با ناشران گفت‌وگو کردند.


بررسی مشکل کاغذ و نشر

رمضانی با اشاره به اینکه از نکات مهم بازدید نمایشگاه حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در غرفه‌های کاغذ ایرانی، غرفه فلسطین و گفت‌وگو با خانواده‌ای از غزه بود که به تازگی خداوند به آنها فرزند عطا کرده، ادامه داد: رئیس جمهور محترم درباره مسائل کاغذ و نشر با ناشران صحبت کردند. مسائل مهم نهاده‌های تولید در صنعت نشر از محورهای مهم این گفت‌وگو بود که از سوی ناشران مختلف در نشستی با رئیس جمهور درمیان گذاشته شد.

سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در خصوص توصیه‌های مقام معظم رهبری و سایر مسئولین نظام در حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت: امیدوارم تکالیفی که بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است به خوبی در حوزه کتاب و نشر، پیش رود.


انجام نظرسنجی

رمضانی ادامه داد: هر روز نظرسنجی در نمایشگاه انجام می‌دهیم و به صورت تصادفی از خریداران در نمایشگاه مجازی کتاب نظرسنجی انجام می‌دهیم.

به گفته او، در نظرسنجی حضوری مردم اعلام کردند همه ناشران مورد نظر خود را در نمایشگاه پیدا کردند و در پاسخ به این پرسش که آیا ناشران مورد نظر خود را پیدا کردید؟ ۶۶ درصد پاسخ مثبت دادند.


مشکلات بازدیدکنندگان

رمضانی در بخشی از این نشست به پیام‌های بازدیدکنندگان نمایشگاه اشاره کرد و افزود: طبق اعلام مخاطبان نمایشگاه در روز جمعه، مشکل پارک خودرو، در دسترس نبودن آب آشامیدنی و وجود سر و صدای بسیار در بخش‌های مختلف نمایشگاه از مواردی بود که به‌عنوان کاستی روز سوم نمایشگاه مطرح شد.

به گفته او، با هماهنگی پلیس پارکینگ‌های اطراف نمایشگاه را فعال می‌کنیم و ایستگاه‌های فروش آب معدنی را افزایش دادیم و همچنین مشکل ایجاد سر و صدای بسیار را در برخی از بخش‌ها، برطرف کردیم.


بازدید را به آخر هفته موکول نکنید

سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آتی نمایشگاه شلوغ باشد و از مردم می‌خواهیم بازدید خود را به پایان هفته موکول نکنند و درخواست می‌کنیم مردم با مترو به نمایشگاه بیایند چراکه پارکینگ‌ها در ساعات اولیه پر می‌شوند.

رمضانی به برنامه‌های متنوع و تخصصی نمایشگاه پرداخت و افزود: امروز ۳۴ نشست در ۸ سرای مختلف نمایشگاه برگزار شد و این برنامه‌ها تا ساعات پایانی نمایشگاه ادامه دارد.

او با تشکر از همکارانی که نشریه روزانه را به موقع به مخاطبان می‌رسانند از خبرنگاران درخواست کرد که برنامه‌های این ۸ سرا را برای مردم به خوبی پوشش دهند و آنها را در جریان اتفاق‌های نمایشگاه قرار دهند. 

 

فروش قابل‌توجه

رمضانی میزان فروش کتاب در ۳ روز اول برپایی نمایشگاه را اعلام کرد و گفت: گزارش پوشش فروش کتاب تا پایان روز سوم به ۱۰۴ میلیارد تومان رسید که ۷۳ میلیارد این میزان از طریق درگاه‌های رسمی بود و پیش‌بینی می‌شود ۳۱ میلیارد آن در درگاه‌های غیر رسمی خرید و فروش شده است. 

به گفته او، در بخش مجازی نیز فروش در همین دوره زمانی ۳۸ میلیارد تومان بود که ۲۵ میلیارد آن توسط ناشران انجام شد و ۱۳ میلیارد نیز توسط کتابفروشان ثبت شد. در مجموع نمایشگاه در ۳ روز اول برگزاری خود حدود ۱۴۲ میلیارد تومان فروش را تجربه کرده است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز