خبرگزاری کار ایران

فعالیت ۵۶ واحد تولیدی گوشت مرغ مادر در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۷۲۶

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت:۶۷ واحد مرغ مادر گوشتی در آذربایجان غربی وجود دارد که در حال حاضر ۵۶ واحد فعال است.

به گزارش ایلنا، پرویز بستانچی با بیان اینکه  ۶۷ واحد مرغ مادر گوشتی در آذربایجان غربی وجود دارد که در حال حاضر ۵۶ واحد فعال است گفت: بقیه واحدها در حال بازسازی و آماده سازی برای جوجه ریزی بوده و چهار واحد به دلیل مشکلات نقدینگی غیر فعال و راکد است.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی دارای ۲ زنجیره مرغ اجداد از نژاد ایرانی «آرین» است که در پی تحریم‌های سال ۱۳۹۸ و با دستور رهبر معظم انقلاب برای حمایت از دستاوردهای ایرانی و اسلامی این واحدها توسط شرکت های «اروم به پرور» و «گهر دانه» راه اندازی و تقویت شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال ۸۶ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده که از این میزان، ۲۷ درصد مربوط به نژاد بومی «آرین» بوده و بقیه از سویه‌های وارداتی است.

بستانچی تصریح کرد:هم اکنون زنجیره های استانی با حضور هفت شرکت بزرگ حلقه کامل فعال هستند که شامل مرغ مادر ،کارخانه خوراک دام و کشتارگاه بوده و زنجیره های تولید گوشت مرغ در شمال استان نیز در دست اقدام است که به زودی عملیات احداث آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: طبق آخرین امار امسال ۴۸ میلیون قطعه جوجه در استان تولید شده که معادل ۵۰ درصد تولیدات استان پاسخگوی نیاز داخلی بوده و مابقی به سایر استانهای کشور ارسال می شود.

بستانچی با اشاره به کاهش قیمت مرغ در بازار استان و حمایتهای انجام شده از مرغداران در راستای جلوگیری از ضرر آنان اظهار کرد: در این زمینه به مرغداران اجازه ذخیره سازی در سردخانه های واحدهای تولیدی داده شده تا در مواقع نیاز و کمبود، به قیمت معقول در بازار به فروش برسانند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: تولید مرغ سایز با یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ گرم وزن و بقایای دارویی کم تر و چربی پایین تر از مهمترین اولویت های وزارت جهاد کشاورزی به علت ارزش و کیفیت بالای آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز