خبرگزاری کار ایران

رییس مجمع واردات كشور در گفتگو با ایلنا:

در صورت عدم تثبیت ارز؛ افزایش 70 درصدی نرخ كالاها را خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۸۸

دهك‌های بالا در مرحله اول از كالاهای اساسی كه با ارز 1226 تومان وارد می شود استفاده می‌كنند و در مرحله دوم هم هر ماه به حسابشان یارانه پرداخت می‌شود كه به نظر می رسد باید این موضوع رسیدگی شود.

رییس مجمع واردات كشور خواستار تثبیت نرخ ارز و رفع چالش‌های تامین كالاهای اساسی شد.

محمد حسین برخوردار، رییس مجمع واردات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه باید تدابیر ویژه‌ای برای كالاهای اساسی اندیشیده شود اظهار داشت: مسلما دولت جدید در زمینه تامین كالاهای اساسی با چالش‌هایی روبرو خواهد بود كه باید هر چه زودتر با استقرار وزراء در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

برخوردار خاطر نشان كرد: اگر ارز 1226 تومانی برای كالاهای اساسی تثبیت نشود در آینده با افزایش 70 تا 80 درصدی نرخ كالاها مواجه خواهیم بود.

وی گفت: در حال حاضر كالاهای اساسی نظیر سویا، كره، شكر، مرغ  به غیر از گوشت با ارز 1226 تومانی وارد می‌شود و همچنین گندم با نرخ 800 تومان خریداری می‌شود اما با بهای 450 تومان در اختیار نانوایی‌ها قرار می گیرد و مابقی آن از طریق یارانه‌ها جبران می شود.

رییس مجمع واردات با بیان اینكه دهك‌های بالای جامعه دو بار از یارانه بهره‌مند می شوند تصریح كرد: دهك‌های بالا در مرحله اول از كالاهای اساسی كه با ارز 1226 تومان وارد می شود استفاده می‌كنند و در مرحله دوم هم هر ماه به حسابشان یارانه پرداخت می‌شود كه به نظر می رسد باید این موضوع رسیدگی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز