خبرگزاری کار ایران

وزیر پیشنهادی تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی:

جای کارآفرینان واقعی در انبوه هیات مدیره‌ها خالی است

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۴۷

چكیده: «کارگران باید آگاه باشند که رفع مشکلات و تنگناهای معیشتی آنان نیاز به زمان و برنامه ریزی دارد./ تزریق پول به معنای اشتغالزایی نیست و تداوم سیاست‌هایی از این دست در میان مدت موجب نابودی اشتغال خواهد بود.»

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فساد مانع کارآفرینی در کشور خواهد شد و با هر نوع فعالیت سالم اقتصادی در تضاد جدی قرار دارد، چراکه فراگیر شدن مفاسد اقتصادی هزینه‌های تولید را بالا خواهد برد و ارکان جامعه را متزلزل می‌كند.

به گزارش ایلنا، «علی ربیعی» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و تامین اجتماعی دولت تدبیر و امید در جمع فعالان کارگری گفت: برای جلوگیری از فراگیر شدن مفاسد، لازم است پایه فرهنگ زندگی سالم در بین مردم ترویج شود که دولت نیز در این زمینه برنامه دارد.

علی ربیعی در بخش دیگری از سخنان‌اش با اشاره به مشکلات جدی معیشتی مردم، گفت: مشکلات معیشتی با زندگی مردم در هم تنیده است لذا برای برون رفت از این شرایط نیاز به وقت و برنامه ریزی جدی است.

وی تاکید کرد: کارگران باید آگاه باشند که رفع مشکلات و تنگناهای معیشتی آنان نیاز به زمان و برنامه ریزی دارد.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و تامین اجتماعی دولت یازدهم با اشاره به تزریق مستقیم پول به جامعه، گفت: تزریق پول به معنای اشتغالزایی نیست و تداوم سیاست‌هایی از این دست در میان مدت موجب نابودی اشتغال خواهد بود.

ربیعی خاطرنشان کرد: رشد و توسعه اقتصادی کشور نیاز به کارآفرینی دارد و دولت در برنامه‌های خود حتما به کارآفرینان و رفع مشکلات آنان توجه جدی نشان خواهد داد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد تعامل سازنده سه جانبه میان کارآفرینان، کارگران و دولت، گفت: مشکلات تولید، اشتغال و کارآفرینی در سایه این تعامل سازنده حل خواهد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اینکه سیاست‌های خصوصی سازی تاکنون بخوبی اجرا نشده است، گفت: باید کار‌ها به کارآفرینان واقعی سپرده شود تا از این رهگذر مشکلات اقتصادی کشور حل شود. ‌ما در حال حاضر با انبوهی از هیات مدیره‌ها مواجه هستیم که جای کارآفرینان واقعی در ترکیب آن‌ها خالی است.

ربیعی همچنین با اشاره به خاطراتی از سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب گفت: اولین بار در سال ۱۳۵۹ به عضویت شورای عالی کار درآمدم و پس از آن نیز با همکاری جمعی از دوستان کانون شوراهای کارگری را بوجود آوردیم.

وی با اشاره به اینکه در همین سال‌ها به اصرار بنده آقای میرمحمد صادقی به عنوان وزیر کار معرفی می‌شد، تصریح کرد: شهید رجایی نیز زمانی که به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد برای وزارت کار از بنده و آقای محجوب رزومه خواست که البته هیچ یک این پیشنهاد را نپذیرفتیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز