خبرگزاری کار ایران

وزیر رفاه دولت نهم:

امیدوارم فرد پیروز در انتخابات به وعده‌های خود وفا کند

کد خبر : ۷۰۹۷۰

باید در دولت آینده از کسانی استفاده کنیم که توانمند هستند تا مردم بتوانند آینده خود و فرزاندان خود را فراهم کنند و همچنین کشور در عرصه های مختلف موفق باشد.

پرویز کاظمی پس از ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضوریابی در جمع خبرنگاران گفت: باید در دولت آینده از کسانی استفاده کنیم که توانمند هستند تا مردم بتوانند آینده خود و فرزاندان خود را فراهم کنند و همچنین کشور در عرصه های مختلف موفق باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر رفاه دولت نهم با بیان اینکه هر زمانی که کشور نیازمند حضور و تلاش من باشد در عرصه حاضر خواهم شد گفت: باید برای رشد و شکوفایی از توانمندی های افراد استفاده کرد چرا که بسیار افرادی که برای این کشور زحمت هایی کشیدند و ما باید کشور را در ابعاد مختلف تقویت کنیم لذا در این راستا نیازمند ارتقای موثر سخت افزاری و نرم افزای هستیم.

وی ضمن انتقاد از مدیریت بله قربان گو در کشور تصریح کرد: این نوع مدیریت باید در همه ابعاد از جامعه کنار برود چرا که اگر ما می خواهیم در تمامی عرصه ها موفق باشیم باید فضا را برای ابراز نظر و نقدها باز بگذاریم که در غیر این صورت با مدیریت بله قربان گو در هر عرصه ای دچار رکود و سکون خواهیم شد.

کاظمی جایگزینی عقل و خرد به جای شعار سر دادن را یک اصل مهم در اداره کشور دانست و ادامه داد: اگر می خواهیم یک چشم انداز موفق 20 ساله را بنویسیم یا اگر می خواهیم قدرت اول منطقه باشیم و یا اینکه تورم را تک رقمی کنیم باید با عملگرایی و خرد جلو برویم.

وی ادامه داد: تورم 31/5 درصدی که الان در کشور حاکم است نشان می دهد که ما از شاخص ها فاصله گرفتیم.

وزیر رفاه دولت نهم تاکید کرد: به نظر می رسد از نظر بکارگیری مدیران و کارشناسان کاردان و صاحب نظر دچار فقدان هستیم.

کاظمی ایجاد آرامش و آسایش در همه ابعاد کشور را از دیگر اصول مهم خود دانست و ادامه داد: آرامش در تمامی ابعاد برای کشور ضروری است و ما می توانیم با آرامش سیاسی راه را برای تصمیم گیری های مهم داخلی و خارجی باز کنیم و همچنین با آرامش بازارهای کسب و کار می توانیم شرایط مناسب برای سرمایه گذاران و تولیدی ها را فراهم کنیم و از همه مهمتر با ایجاد آرامش در خانواده ها می توانیم شرایطی را رقم زنیم که خانواده ها در تصمیم گیری های خود جهت تحکیم و تعالی خانواده موفق عمل کنند.

وزیر رفاه دولت نهم ضمن اشاره به پرهیز از روزمرگی عنوان کرد: روزمرگی و سردرگمی مشکلات متعددی را رقم می زند و همان طور که در سال قبل شاهد بودیم بانک مرکزی 16 بند را برای مصارف ارزی صادر کرد که این کار بانک مرکزی موجب شد تا عموم مردم، سرمایه گذاران و تولید کنندگان دچار یک سردرگمی شوند که این امر آرامش را می تواند به هم بریزد.

کاظمی بازگشت به ادبیات و رفتار فاخر و در شان جمهوری اسلامی را یک امر ضروری تلقی کرد و افزود: قوه مجریه و سایر سازمان ها باید به اصول رفتاری و اخلاقی پایبند باشند چرا که ما در کشوری زندگی می کنیم که قوانین آن طبق قوانین اسلامی است و ما باید طوری رفتار کنیم که نسبت به ادبیات و رفتار خود در داخل و خارج آسیبی نبینیم که متاسفانه در دوره اخیر نسبت به ادبیات و رفتار فاخر اسلامی در داخل و خارج کشور دچار آسیب شدیم.

وی انتقادپذیری را یک شرط دیگر خود عنوان کرد و گفت: باید دولتمردان به عنوان یک الگو زمینه های ارائه نظرهای مختلف و انتقادها را فراهم کنند و به رسانه ها، مدیران و کارشناسان اجازه نقد بدهند که ما کمتر با این اصل رو به رو هستیم.

کاظمی ادامه داد: نقدپذیری باعث می شود که افراد توانمند مشخص و ترغیب شوند و افرادی که به وظایف خود خوب عمل نمی کنند جایگزین شوند و از افراد مناسب و کاردان استفاده کنیم.

وزیر رفاه دولت نهم ضمن اشاره به دوری از رویا و توهم تاکید کرد: نباید حرف های نشدنی و غیرکارشناسی بزنیم و مدعی اجرای آن باشیم. ادعای ایجاد 2 و نیم میلیون فرصت شغلی چگونه محقق می شود وقتی که رشد اقتصادی ما یا صفر و یا منفی است که اگر ما رشد اقتصادی نداشته باشیم بدون شک بسیاری از افراد که شاغل هم هستند شغل خود را از دست خواهند داد.

وی ضمن اشاره به تاکید رهبری بر اصلاح هرم جمعیتی و رشد جمعیت کشور افزود: درسال 85، 1/5 درصد خانوار ها تک نفره بودند ولی اکنون این تعداد به 1/7 درصد رسیده است که این زنگ خطر می تواند جامعه را دچار پیری کند و جوانان کشور را با مشکلات متعددی رو به رو سازد.

کاظمی ادامه داد: ما باید جهت تحکیم خانواده ها قدم برداریم که این امر اصلاح رشد جمعیت و اقتصاد را می طلبد و همه خوب می دانیم که مشکلات اقتصادی به تحکیم خانواده ها ضربه وارد کرده است.

وزیر پیشین رفاه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما چگونه با توجه به شرایط اقتصادی کشور رشد جمعیت و افزایش تعداد فرزندان خانواده ها را پیشنهاد می کنید گفت: هر عاقلی می داند که اگر به دنبال رشد نرخ جمعیت هستیم باید زیر ساخت های آن که مسائل اقتصادی و مدیریت توانمند می طلبد را فراهم کنیم و در غیر این صورت در رشد جمعیت ناموفق خواهیم بود.

وی در تصریح علت استعفای خود از دولت نهم تاکید کرد: در زمان پیوستن من تفکر بر این بود که بتوانیم از افرادی استفاده کنیم که پایبند به ارزش ها و وعده های دولت و توانمند هستنداستفاده می کنیم ولی با رفتارهایی که من دیدم این مسیر برای سازندگی کشور فاصله گرفته بود و به اهداف خود نمی رسید و احساس می کنم که همه پیش بینی من را تصدیق می کنند.

وی ادامه داد: به کار نگرفتن کارشناسان نشنیدن حرف مدیران تصمیم های بدون آینده نگری و عجولانه عدم ثبات در تصمیم گیری و تعدد تصمیم ها از مهمترین نقدهای دولت نهم و دهم بود.

کاظمی تاکید کرد: اگر بخواهیم یک مجموعه دیدگاه نظام مند داشته باشیم و یا اگر بخواهیم یک مقوله را ارزیابی کنیم نمی توان آن را بدون در نظر گرفتن تشکیلات و دیگر سازمان ها ارزیابی کرد. به عنوان مثال بحث صنعتی کشور را نمی توان بدون ارزیابی تصمیم هایی که اتخاذ شده بود سنجید.

وی در رابطه با کاهش ارزش پول کشور تصریح کرد: متاسفانه تعدد تصمیم گیری ها بدون در نظر گرفتن زمان درست که ارزش پول را چه موقع افزایش دهیم و یا چه موقع کاهش دهیم موجب شد که ارزش ارزی پول کشور افت پیدا کند و در نهایت تاثیر مستقیم خود را بر خانواده ها بگدذارد.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت اگر خانواده ای یک میلیون تومان درآمد داشت اکنون این درآمد به 300 هزار تومان رسیده است؛ صنعت یک موجود زنده است که دائم باید برای او مسیر و برنامه داشته باشیم و از او مراقبت کنیم.

کاظمی در تشریح نقاط قوت دولت نهم و دهم افزود: ادعاها و امیدهایی که ابتدای دولت به مردم داده شد مانند پایبندی به ارزش ها، بازگشت به اصول و گسترش عدالت بسیار خوب و موفق سنجیده می شد.

وی ادامه داد: ولی وقتی پایبند به وعده ها نباشیم و از همه مهمتر صادقانه با مردم و مسئولان مواجه نشویم بدون شک مردم از ما فاصله می گیرند. اگر گفته می شود تلاش شبانه روزی انجام می شود باید نتایج آن را بررسی کرد نه تنها تلاش را در نظر گرفت. و در نهایت باید گفت اگر برآیند کارها را ارزیابی کنیم نبود صداقت بین مردم و دولت بزرگترین نقطه ضعفی بود که در این دولت وجود داشت.

وی در آخر متذکر شد:‌ امیدوارم فرد پیروز در انتخابات در اجرای عهد و پیمان خود با خدا وعده کند و همچنین به تمامی وعده های خود جامه عمل بپوشاند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز