خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های اولین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

کد خبر : ۷۰۱۰۱

اولین روز ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور برخی چهره‌های سیاسی و همچنین حواشی جالبی همراه بود.

اولین روز ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور برخی چهره‌های سیاسی و همچنین حواشی جالبی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز راس ساعت ۸ مصطفی محمد نجار وزیر کشور طی نشست خبری با اصحاب رسانه در محل ستاد انتخابات، آغاز ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات ریاست جهموری را رسما اعلام کرد.


واعظ‌زاده رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از اولین نفراتی بود که اقدام به ثبت نام کرد.


پس از وی سعیدی کیا، روحانی، لنکرانی، کواکبیان و نصیر‌زاده نیز در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافتند.


یکی از نکات جالب روز اول ثبت نام کاندیدا‌ها این بود که برخی رسانه‌ها به اشتباه رحیمی وزیر اسبق راه و ترابری را که واعظ‌زاده را همراهی می‌کرد به عنوان یکی از کاندیداهایی که برای ثبت نام در وزارت کشور حضور یافته است معرفی کردند.

در کنار شخصیت‌های شناخته شده کشور افراد دیگری نیز برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کرده بودند که برخی از آن‌ها دارای نکات جالبی بودند.


یکی از آنان فردی بود که خود را «بهروز وثوقی‌راد» معرفی می‌کرد مدعی بود که لیدر تیم‌های پرسپولیس و استیل آذین است.
این فرد که با ظاهری عجیب به وزارت کشور آمده بود، عنوان کرد که من کلاه مخملی و قیصر فوتبال ایران هستم.
وی که دارای تحصیلات دوم دبیرستان بود تاکید داشت که کابینه من را مردم تشکیل می‌دهند و من معتقدم سیاست اصولا معنا ندارد.

حضور لنکرانی نیز با حواشی بسیاری همراه بود از جمله اینکه بسیاری از اعضای جبهه پایداری از جمله صادق محصولی، حسینیان وی را برای ثبت نام همراهی می‌کردند به گونه‌ای که این افراد با اتوموبیل ون وارد ساختمان وزارت کشور شدند.

از نکات جالب دیگر حواشی امروز وزارت کشور حضور دو فرد با نام‌های علی فلاحیان و اسماعیل کوثری بود که مشابهت اسمی آن‌ها با وزیر اطلاعات دولت اصلاحات و نماینده مجلس هشتم و نهم لحظاتی موجب توجه ویژه خبرنگاران شد.

بازدید قاضی سراج نماینده دادستان کل کشور و بختیاری وزیر دادگستری به عنوان اعضای هیات اجرایی از محل ستاد انتخابات نیز از اتفاقات روز اول ثبت نام کاندیدا‌ها بود.

مرد مسنی که به شکل کفن پوش وارد وزارت کشور شد مدعی بود که رقیبی در انتخابات نخواهد داشت و رد صلاحیت‌ها موجب نمی‌شود تا  از حضور در انتخابات منصرف شود. روی لباس این فرد نوشته شده بود «نصیری نوکر ملت ایران و نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستم»

یکی از پر بازتاب‌ترین اتفاقات امروز حضور حسن روحانی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در محل ستاد انتخابات بود که هیات همراه وی را نیز افرادی همچون سید رضا اکرمی و حجت الاسلام یونسی تشکیل می‌دادند.

روحانی که تاکید داشت  هنوز رنگ انتخاباتی ندارد، گفت: البته طرفدارانم رنگ بنفش را انتخاب کرده‌اند.
وی حضور آیت الله هاشمی در عرصه انتخابات را بعید دانست و گفت: طی چند روز آینده این مساله روشن خواهد شد.

همچنین فردی که مدعی داشتن مدرک کار‌شناسی پرستاری بود با اشاره به سوابق خود در دفاع مقدس گفت: من اشک صدام را در آوردم چون متخصص مواد منفجره بودم و بعثی‌ها را منفجر کردم.

کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری از دیگر شخصیت‌های شناخته شده‌ای بود، که در بدو ورود به ستاد انتخابات کشور اعلام کرد رنگ انتخاباتی‌اش سبز است این امر موجب ابراز اظهار نظرات فراوانی میان اصحاب رسانه حاضر در وزارت کشور شد.

از دیگر حواشی روز اول ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور خسرو نصیرزاده دبیر کل مجمع متخصصین ایران بود که مدعی شد با ورود وی به عرصه، انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد.
وی همچنین اعلام کرذ که در صورت حضور هاشمی در انتخابات از ورود به عرصه کناره گیری خواهد کرد.

فردی با نام خانوادگی عزیزی نیز پس از ثبت نام در انتخابات به خبرنگاران وعده اعطای وام ازدواج داد و گفت: همانطور که خداداد عزیزی در سال ۷۶ توانست دل ملت را شاد کند امیدوارم من هم بتوانم امسال با پیروزی در انتخابات دل مردم را شاد کنم.

یکی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که پرچم ایران را به دور گردن خود گره زده بود با در دست داشتن عکس احمدی‌نژاد اعلام کرد که در صورت حضور مشایی در انتخابات از حضور در عرصه کناره گیری خواهد کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز