خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر یاسوج طرح كرد:

لزوم تشكیل جلسه فوق‌العاده شورای عالی كار برای بازنگری دستمزد

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۱۰

«دلیل قانون گریزی هر ساله دولت برای كارگران روشن نیست و لازم است دولت به كارگران توضیح دهد چرا بی توجه به معیارهای مشخص قانونی از جمله نرخ تورم و سبد هزینه خانوار اقدام به تعیین مزد كرده است.»

دبیر خانه کارگر یاسوج مصوبه مزدی سال ۹۲ شورای عالی کار را غیر قانونی خواند و بر تشکیل جلسه فوق‌العاده از سوی مسئولان دولتی بر ای بررسی و تجدید نظر در رای این شورا تاکید کرد.

علیرضا جنتی در این باره به ایلنا گفت: با توجه به اینکه تمامی معیارها تعیین مزد در ماده ۴۱ قانون کار مشخص شده است دلیل قانون گریزی هر ساله دولت برای كارگران روشن نیست و لازم است دولت به كارگران توضیح دهد چرا بی توجه به معیارهای مشخص قانونی از جمله نرخ تورم و سبد هزینه خانوار اقدام به تعیین مزد كرده است.

این فعال كارگری با تاكید بر اینکه خواسته کارگران اجرای قانون است، افزود: در صورت آنکه دولت نخواهد نسبت به این تصمیم ناعادلانه خود تجدید نظر کند، کارگران معترض خواهند شد و برای احقاق حقوق از دست رفته خود به مراجع قانونی متوصل می‌شوند.

این فعال کارگری در پایان اظهار داشت: ضروری است پیش از آنکه کارگران زیان بیشتری ببینند دولت با تشکیل جلسه‌ای  فوق العاده‌ای نسبت به اصلاح مصوبه مزدی سال جاری اقدام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز