خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب در دیدار رئیس جمهور با کارگران:

حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی به بن بست رسیده است/ آزردگی وزیر کار نباید موجب پشت کردن به سه جانبه گرایی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۲۸۳

دبیرکل خانه کارگر اظهار کرد: توجه به بیمه کارگران ساختمانی و کمک به این بخش از کارگران، توجه به شریف‌ترین بخش کارگران کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در گردهمایی جشنواره امتنان که با حضور رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارگران منتخب برگزار شد، صبح امروز به موضوع حل مسئله بیمه کارگران ساختمانی و مسکن کارگری پرداخت.

محجوب با بیان اینکه «حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی به بن بست رسیده است»، اظهار کرد: توجه به بیمه کارگران ساختمانی و کمک به این بخش از کارگران، توجه به شریف‌ترین بخش کارگران کشور است. کارگران ساختمانی نسبت به بسیاری دیگر از ما کارگران مستحق‌تر هستند.

وی خطاب به سیدابراهیم رئیسی در جمع کارگران گفت: بنده در اینجا و بعدا به صورت کتبی خدمت شما عرض خواهم کرد که موضوع بیمه کارگران ساختمانی مدام به محاق می‌رود و کم اهمیت‌تر نزد مسئولین می‌شود. از شما خواهش می‌کنیم که این موضوع را رسیدگی کنید. شاید امروز در میان این کارگران کسی از آنها حضور نداشته باشد اما ما جامعه کارگری همه از یک پیکر هستیم.

دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: تلاش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد یک قرارگاه مسکن، قابل تقدیر و تشکر است زیرا مسکن مشکل اساسی همه بخش‌های جامعه کارگری و جامعه مستمری‌بگیر ماست و کارگران خواهان بسته حمایتی مسکن هستند.

وی در رابطه با دستمزد خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: درمورد حجم نقدینگی حتما گزارش‌هایی به شما ارسال شده است. ما اگر میزان حجم فزایندگی نقدینگی را با میزان مزد و افزایش آن مقایسه کنیم، می‌فهمیم که طبقات مزدبگیر و حقوق‌بگیر تا چه میزان ضربه خوردند. 

محجوب در پایان تاکید کرد: ما همه هزینه خسارتی که کارگران خورده‌اند را از رئیس دولت سیزدهم و کابینه شما نمی‌خواهیم اما امیدواریم که مسیر و شیب تحولات از مسیر سه جانبه گرایی بهبود یابد.

این نماینده پیشین مردم تهران در مجلس تصریح کرد: ما بر سه جانبه‌گرایی تاکید داریم که این امر باید همچنان باقی بماند و برقرار باشد. ما باید بر این اساس گفتگو کنیم. اگر چه به نظر می‌رسد برخی سخنان در جریان سه جانبه گرایی وزیر محترم کار را آزرده کرده باشد، و شاید ایشان درباره سه جانبه گرایی از سر آزردگی مطالبی را مطرح کرده باشند، اما با این حال خواهش می‌کنیم مقوم مسیر سه جانبه‌گرایی باشیم و تحت تاثیر برخی مطالب نباشیم.

دبیرکل خانه کارگر در پایان تصریح کرد: ما نمی‌گوییم سه جانبه‌گرایی و مسیر شورای عالی کار برای مزد تنها راه ممکن است، اما قطعاً شایسته‌ترین راه ممکن از میان مسیرهای جایگزین دیگر بوده است. تقویت سه جانبه گرایی تنها راه موجود است و ما از نمایندگان خود در نهادهای سه جانبه حمایت می‌کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز