خبرگزاری کار ایران

سخنان علیرضا محجوب در برابر رئیس جمهور به مناسبت روز کارگر:

گناه تورم را بر گردن افزایش حقوق کارگران نگذاریم/ رئیس جمهور ماده ۱۴۹ قانون کار را برای مسکن کارگران اجرا کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۲۰۱

دبیرکل خانه کارگر گفت: حل مشکل مسکن کارگری یا حتی حرکت دولت در جهت حل مسئله مسکن کارگران، علقه‌های دولت و کارگران را تقویت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در حضور سیدابراهیم رئیسی (رئیس جمهور) و سیدصولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در گردهمایی «معرفی منتخبان جشنواره ملی امتنان از کارگران و واحدهای نمونه» در روز کارگر به بیان نقطه نظرات خود پرداخت. 

وی در رابطه با حقوق کارگران با بیان اینکه «افزایش مزد کارگران اثری بر تورم ندارد» اظهار کرد: افزایش کمک هزینه مسکن کارگران موضوع درستی است که مطرح شده است. قبلا توافقاتی درباره خود موضوع تامین مسکن کارگران شده بود. امروزه مسکن از و امکان تهیه آن از مواردی است که از دسترس کارگران خارج شده است. پرداخت مبالغ اولیه از جمله مواردی است که قانون کار در ماده ۱۴۹ برای کارفرمایان و دولت پیش بینی کرده است که امیدواریم رئیس جمهور آیین‌نامه‌ها و ترتیبات آن را با دستور خود معین کنند. 

محجوب ادامه داد: حل مشکل مسکن یا حتی حرکت دولت در جهت حل مسئله مسکن کارگران، علقه‌های دولت و کارگران را تقویت خواهد کرد. 

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به تاکید اخیر رهبر انقلاب در دیدار با کارگران درباره امنیت شغلی اظهار کرد: در ملاقات امسال رهبری نسبت به مسئله امنیت شغلی کارگران تاکید ویژه‌ای داشتند. همه کارگران ما اهتمام فراوان و پیگیری جدی نسبت به این مطالبه داشتند. امیدواریم با حسن ظن رئیس جمهور در این رابطه مسئله امنیت شغلی کارگران نیز حل و فصل شود. 

علیرضا محجوب تصریح کرد: سهم دستمزد در هزینه تمام شده تولید برابر برآورد سابق وزارت کار ۵.۵۶ درصد است. اکنون نیز در واحدهای مختلف از عدد ۷ تا ۱۲ درصد سخن گفته می‌شود و رقم متوسط دیگری بالاتر از این تخمین زده نمی‌شود. لذا اگر همه گناهان تورم را به گردن افزایش دستمزد بیندازیم، کار منصفانه‌ای نکردیم. ما در این مارپیچ مزد و تورم با استدلال تورم‌زا بودن افزایش مزد، در این شرایط وضع کارگران را بدتر می‌کنیم. 

دبیرکل خانه کارگر و نماینده مردم تهران در ادوار پیشین مجلس اضافه کرد: دولت با پدیده رکود تورمی که از سال ۱۳۵۴ شروع شده و هنوز از اقتصاد ایران رخت برنبسته است، مواجه است. ما رکود را جدی‌تر از هر پدیده دیگر اقتصادی ارزیابی می‌کنیم. اگر مصیبت رکود دوباره بیش از گذشته بر اقتصاد ما فائق آید، این سرطان رکود با اضافه شدن به سایر مسائل دیگر کشور، مصائب ما را بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز