خبرگزاری کار ایران

۳۰۰ نماینده کارگری در قزوین با امضای نامه‌ای:

دولت نرخ واقعی دستمزد را تصویب كند

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۰۹

مشکلات واحدهایی که هر روز تعدادی از کارگران بیکار می‌شوند بررسی شود و با توجه به اینکه در آستانه پایان سال ۹۱ پرداخت حقوق تعداد زیادی از کارگران از ۲ الی ۲۰ ماه به تاخیر افتاده است، دولت در تصمیماتی که باعث حفظ اشتغال کارگران و مانع تعطیلی کارخانه‌ها می‌شود تسریع کند.

۳۰۰ نفراز نمایندگان کارگران بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی استان قزوین به همراه سایر تشکلات کارگری این استان با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس دولت و نمایندگان مجلس ضمن مخالفت با تغییر قوانین کار و تامین اجتماعی خواستار رفع مشکلات کارگران در خصوص، افزایش نرخ دستمزد، ایجاد امنیت شغلی با کاهش مشکلات واحد‌های تولیدی شدند.

به گزارش ایلنا، کارگران و تشکلات کارگری استان قزوین در این نامه آورده‌اند: ما کارگران و بازنشستگان استان قزوین از مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم مشکلات و موانع موجود در بخش صنعت را که باعث رکود تولید و به تبع آن افزایش مشکلات کارگری شده است، مرتفع سازند.

نمایندگان کارگری امضاء کننده این نامه همچنین خواستارافزایش دستمزد شاغلین  و بازنشستگان بر اساس نرخ تورم شده و در ادامه آورده‌اند: از دولت و ارگانهای ذی‌ربط می‌خواهیم با توجه به اینکه افزایش تورم و فشاری که جامعه شاغلین و بازنشستگان متحمل هستند نرخ دستمزد (سال ۹۲) را براساس سبد هزینه‌های یک خانوار پنج نفره که در حد خط فقر است با تصویب دستمزد حداقل یک میلیون و یکصد هزار تومان حیات کارگران را به آنان برگردانند.

در این نامه همچنین آمده است مشکلات واحدهایی که هر روز تعدادی از کارگران بیکار می‌شوند بررسی شود و با توجه به اینکه در آستانه پایان سال ۹۱ پرداخت حقوق تعداد زیادی از کارگران از ۲ الی ۲۰ ماه به تاخیر افتاده است، دولت در تصمیماتی که باعث حفظ اشتغال کارگران و مانع تعطیلی کارخانه‌ها می‌شود تسریع کند.

در خاتمه این نامه کارگران که به امضاء تشکلات کارگری استان همانند مجمع عالی نمایندگان کارگری، کانون بازنشستگان شورای عالی کار، خانه کارگر، شورای اسلامی کار کارخانه‌های استان قزوین و... نیز رسیده است آنان ضمن مخالفت با لوایح تغییر قوانین کار و تامین اجتماعی که باعث تضعیف حقوق کارگران و بازنشستگان خواهد شد با انتقاد از عدم رعایت اصل سه جانبه گرایی و بی‌توجه‌ای به نظرات نمایندگان واقعی کارگران در تصمیمات حوزه کار و تامین اجتماعی با اظهار امید واری خواستار همکاری مسئولان در این زمینه شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز