خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در تجلیل از بانوان کارگر نمونه:

بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کشور باید در اختیار بخش خصوصی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۲۷۴

زنان از بهترین نیروهای انسانی کشور محسوب می‌شوند

صولت مرتضوی گفت: ما ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار کارگر زن در کشور داریم. در حوزه کشوری در میان کارمندان، پزشکان، پرستاران و متخصصان ما بهترین نیروها را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست «تجلیل از واحد اقتصادی نمونه دوستدار خانواده» و «تجلیل از بانوان نمونه کارگر و فعال عرصه تولید» صبح امروز در مجموعه کارخانه آذین الکترونیک پیشرو با حضور صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و مدیران مجموعه و کارگران برگزیده برگزار شد.

اصلاح ماده ۱۶۷ قانون کار با هدف حمایت از زنان کارگر

در ابتدای این نشست که پس از دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از محیط کارخانه و اهدای گل به کارگران مجموعه برگزار شد، خلج (مشاور امور زنان و خانواده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) اظهار کرد: در سال جهش تولید و مشارکت مردمی باید توجه کرد که نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند. هم در تربیت نیروی کار و هم خود به عنوان نیرو در جامعه مطرح هستند.

وی افزود: اولویت کاری ما این بود که برای اولین بار کمیته زنان هفته کارگر را در دولت جدید تشکیل دهیم. با مشارکت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی مسائل خانواده و زنان در حوزه کار احصا شد و به اصلاح ماده ۱۶۷ قانون کار و امنیت شغلی زنان در دوره بارداری و فرزندآوری و ازدواج شد‌.

خلج ادامه داد: مراسم امروز با معرفی برترین زنان جامعه کار و تولید برای سومین سال برگزار شده است و معرفی واحد‌های دوستدار خانواده در همین چهارچوب انجام خواهد پذیرفت.

زنان در فرهنگ و مذهب ما جایگاه بالایی دارند

در ادامه این نشست، سیدصولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) اظهار کرد: دنیا باید بداند که زنان در فرهنگ و تمدن اسلامی و در آموزه‌های فرهنگی و مذهبی ما از منزلت بالایی برخوردار است. در سوره حجرات در بسیاری موارد میان زنان و مردان هیچ تفاوتی درنظر گرفته نشده است و تنها گرامی‌ترین فرد برمبنای تقوا مشخص شده است.

وی افزود: ما ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار کارگر زن در کشور داریم. در حوزه کشوری در میان کارمندان، پزشکان، پرستاران و متخصصان ما بهترین نیروها را زنان تشکیل می‌دهند.

مرتضوی تصریح کرد: جهش تولید به تعبیر رهبری با مشارکت مردم رخ می‌دهد.  ما سه بخش اقتصاد دولتی، تعاونی و خصوصی را در قانون اساسی داریم که فقط آن بخش که مربوط به امنیت و اقتدار کشور است باید دولتی بماند و مابقی باید به شیوه تعاونی و خصوصی اداره شود. از نظر اسناد بالادستی و راهبردهای نظام ما باید بالای ۸۰ درصد اقتصاد کشور در دست بخش خصوصی مدیریت شود‌.

وزیر کار تاکید کرد: جهش با رشد متفاوت است. جهش یک پرش ناگهانی در تولید است و راه آن رفع موانع تولید است. جلوگیری از مداخلات بی‌معنای ادارات در تولید به مانند باز کردن قل و زنجیرها است. برای اجرای سخنان رهبری ابتدا باید از دولت شروع کرد. ما در دولت این آمادگی را داریم که دستان پرتوان کارفرمایان و کارگران را بفشاریم.

وزیر تعاون با اشاره به اینکه مشارکت مردم مهم است، تصریح کرد: دامنه اطلاعات کارگزاران کشور به تخلفات و مفاسد با مشارکت مردم افزایش می‌یابد و رشد بخش خصوصی به کاهش این فساد می‌انجامد.

مرتضوی اضافه کرد: کسی که بستر ایجاد روزی حلال ایجاد می‌کند، مجاهد فی سبیل الله است و این خود یک مسئولیت اجتماعی است و البته برخی کارفرمایان به نوبه خود در دیگر مسئولیت‌های اجتماعی مثل ساخت خیریه و درمانگاه و.. نیز مشارکت می‌کنند که خود بسیار عالی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز