خبرگزاری کار ایران

آصفری در پاسخ به ایلنا:

در زمان جلیلی گزارش شفافی برای پاسخ به سوالات نمایندگان ارائه نمی‌شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۹۷۲

رئیس جمهور باید وظایف دبیر کل و سازمان ملل را به آنها گوشزد کند / روحانی سناریوها و توطئه‌های مختلف امریکا و اسرائیل را که در مقابله با جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود در سازمان ملل بیان کند.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان گفت: روحانی سناریوها و توطئه‌های مختلف امریکا و اسرائیل را که در مقابله با جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود در سازمان ملل بیان کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن آصفری نماینده مجلس در نشست خبری تحت عنوان " راه و چاه " که از سوی کمیته صیانت از منافع ایران برگزار می‌شد درباره سفر رئیس جمهور به سازمان ملل و نیویورک گفت: این اتفاق خوبی است و فرصت خوبی است که جمهوری اسلامی باید از آن استفاده کند و مواضع خود را نسبت به موضوعات منطقه‌ای بیان کند و علاوه بر آن مذاکراتی برای بیان مواضع و نظرات خود و دوجانبه با دیگر کشورها در جهت توسعه روابط در همه زمینه‌ها داشته باشد.

وی اضافه کرد: آقای رئیس جمهور باید از این فرصت استفاده کند و به طور شفاف به همه جهان نشان دهد آنچه در مورد ایران‌هراسی گفته می‌شود صحت ندارد و باید ایشان سناریوها و توطئه‌های مختلف امریکا و اسرائیل را که در مقابله با جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود بیان کند.

وی گفت: ما باید از این فرصت استفاده کنیم و ساختار معیوب سازمان ملل که در راستای برنامه‌های امریکا حرکت می‌کند را برای همه نمایان سازیم.

وی با بیان اینکه جنایات امریکا در سوریه و میانمار کاملا مشخص است، گفت: این ساختار معیوب سازمان ملل به عنوان ماموریت امریکا کار می کند و درباره این جنایات تا به امروز موضع‌گیری انجام نداده است.

وی افزود: این فرصت سخنرانی در سازمان ملل فرصت مناسبی است که رئیس جمهور کشورمان در جهت استیضاح دبیر کل سازمان ملل و وظایف آن عمل کند. آقای رئیس جمهور باید وظایف دبیر کل و سازمان ملل را به آنها گوشزد کند.

وی گفت: چطور می‌شود سازمان ملل به عنوان یک سازمان بی طرف در مقابل جنایت های سوریه، بحرین و عراق موضع گیری شفافی انجام نمی‌دهد و جایگاه بی‌طرفی خود را در این باره حفظ نمی‌کند و همیشه در راستای سناریوهای امریکا در منطقه و جهان عمل می‌کند.

آصفری در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع داعش اشاره کرد و گفت: امروز ائتلافی که علیه داعش در حال شکل‌گیری است شبیه ائتلافی که چند سال پیش وزیر خارجه امریکا است که قصد داشت علیه مردم و دولت سوریه شکل دهد و به تروریست ها در آن جهت کمک کرد.

وی افزود: از این موضوع می‌توان فهمید منظور از ائتلاف امروز همان برنامه ها و همان جهت آن روز است که امریکا برای توجیه شکست خود در آن ائتلاف به این روی آورده است.

وی گفت: ما به دقت می دانیم که شکل‌گیری داعش به سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ که اوج حضور امریکا در منطقه بوده است برمی گردد. آنها همیشه نسبت به تروریسم و موضوع تروریسم موضع دوگانه داشتند و آن را تقسیم به بدخیم و خوش خیم می‌کردند.

این نماینده مجلس گفت: ما امروز مشاهده می‌کنیم همان جنایاتی که داعش در عراق انجام می‌دهد شبیه اتفاقاتی است که در چند سال گذشته در سوریه رخ داد. سوال اینجاست که چرا امروز آنها تنها علیه داعش ائتلاف شکل می‌دهند.

وی گفت: اگر کشورهای غربی و متحدان آنها دنبال نابودی تروریسم هستند دست از حمایت آنها و ارسال تجهیزات و نفرات بردارند که در این حالت دیگر احتیاجی به عملیات نظامی نیست.

وی با اشاره به جنایات سازمان منافقین در ایران گفت: سازمان منافقین که ۱۷ هزار نفر ار مردم ایران را ترور کرد امریکا آن را از لیست تروریستی خارج کرد و همین موضوعات و برخوردهای دوگانه چراغ سبزی برای جریان های داعش می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن آصفری نماینده مجلس در نشست خبری " راه و چاه " که از سوی کمیته صیانت از منافع ایران برگزار شد در پاسخ به این سوال که چرا دلواپسان در گذشته نسبت به عملکرد دولت قبل و نقاط ضعف آن واکنشی نشان نمی‌داد گفت: ما باید بدانیم که جریان اصول‌گرایی قائم به هیچ کسی نیست و در مقابل اشتباهات هیچ کس و حرکات ناشایست سکوت نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: در آن دوره دل‌نگرانی ما جریان انحرافی بود که قصد داشت در دولت نفوذ کند. ما امروز در عرصه خارجی از نفوذ جریانی که قصد دارد به دولت این موضوع را القا کند که همه چیز با مذاکره با امریکا حل می شود، نگرانیم.

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که تا به حال در مذاکره چه چیزی را به دست آورده‌ایم؟ گفت: ما مشاهده می‌کنیم در طول یکسال گذشته مجددا ۱۵ شرکت ما در تحریم‌ها قرار گرفتند و این موضوعات از چراغ سبزها و مذاکرات ناشی می‌شود.

وی گفت: ما اعتقاد داریم امریکا هیچ چیز در فکر خودش به جز براندازی ایران ندارد و مسئله هسته‌ای و موضوعات دیگر بهانه هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: اگر مسئله هسته‌ای حل شود آنها بحثحقوق بشر، مسئله موشکی و موضوعات دیگر را علیه نظام ما مطرح می‌کنند زیرا همانطور که گفتم هدف آن براندازی است.

وی گفت: ما تابحال در این مذاکرات چه چیزی را توانسته‌ایم تغییر دهیم که امروز به دنبال مذاکرات مستقیم و رو در روی روسای جمهور هستیم.

آصفری گفت: خط قرمز ما صحبت‌های مقام معظم رهبری است که ایشان تنها اجازه مذاکره وزرای خارجه را اعلام کردند و هر کس بخواهد جلوتر از آن حرکت کند مجلس حتما جلوی آن خواهد ایستاد.

آصفری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه آیا در زمان تیم مذاکره کننده قبلی نیز مجلس شورای اسلامی درخواستی برای حضور نماینده‌ای درتیم مذاکره کننده داده بود گفت: بحثحضور یک نماینده در تیم مذاکره کننده از زمان دولت قبل و وقتی که آقای جلیلی مسئولیت مذاکرات را برعهده داشت مطرح بوده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی براینکه آیا تیم مذاکره کننده قبلی گزارشی شفاف در مورد عملکرد خود در مذاکرات به کمیسیون امنیت ملی و مجلس ارائه می کرد؟ اظهار کرد: در زمان آقای جلیلی نیز گزارش شفافی که پاسخگوی سوالات ما باشد نیز ارائه نمی‌شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز