خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور

کمتر ازچهار درصد میراثفرهنگی ایران درمعرض بازدید گردشگران قرارگرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۴۸۸

در حالی که کمتر از پنج درصد این شهر کشف و ۹۵درصد آن هنوز زیر خاک قرار دارد شاهد استقبال عظیم مردم ایران وجهان برای بازدید از این مکان هستیم.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: از یک میلیون و۶۴۸هزار مترمربع وسعت کشور حدود یک میلیون مکان، بنا و سایت ومحوطه تاریخی وجود دارد که سه تاچهار درصد آن درمعرض بازدید گردشگران قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی فر پس ازافتتاح نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو دررامسر به خبرنگاران افزود: میراثفرهنگی سرمایه های اصلی کشورهاست که باید در حفظ ومعرفی آن به مردم بیشتر تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه جاذبه های فرهنگی، تاریخی وگردشگری کشور ارزش جهانی دارد، گفت: شهر سوخته زابل در استان سیستان و بلوچستان به عنوان هفدهمین اثر جهانی ثبت شد.

معاون رییس جمهوری بیان داشت: در حالی که کمتر از پنج درصد این شهر کشف و ۹۵درصد آن هنوز زیر خاک قرار دارد شاهد استقبال عظیم مردم ایران وجهان برای بازدید از این مکان هستیم.

وی با بیان اینکه گردشگری ایران به واسطه میراثفرهنگی مورد استقبال قرار گرفته است، ادامه داد: طبیعت زیبای کوهستانی، دریا وجنگل نیز گردشگری و طبیعت گردی را در کشور رونق داده است.

سلطانی فر ازاستان های شمالی مازندران، گیلان وگلستان درکنار استان های اصفهان و شیراز به عنوان گل سر سبد گردشگری ایران یاد کرد وبیان داشت: در این میان استان مازندران ازظرفیت بالای طبیعت گردی ومیراثفرهنگی برخوردار است.

رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به اهمیت حفظ قله دماوند به عنوان یک میراثطبیعی که شایستگی ثبت جهانی دارد، اشاره کرد و گفت: با مدیریت یکپارچه باید مشکلات این قله را حل کرد.

وی به برداشت و دست اندازی به دماوند اشاره کرد و افزود: استفاده غیرمجاز از معادن از دیگر مشکلات اساسی این اثر طبیعی است.

نخستین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی،(اکو) صبح دوشنبه با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، میهمانان خارجی شرکت کننده و جمعی دیگر از مسوولان در شهر نمونه گردشگری رامسر آغاز شد.

کشورهای عضو اکو شامل ایران, ترکیه, پاکستان, تاجیکستان, قرقیزستان, اذربایجان, افغانستان, ترکمنستان, ازبکستان و قزاقستان هستند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز