خبرگزاری کار ایران

غریب‌پور؛ لیلی و مجنون، حافظ و مولوی را به فردوسی می‌آورد

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۹۲۰

اجرای مجدد اپراهای عروسکی لیلی و مجنون، حافظ و مولوی به کارگردانی بهروز غریب پور از اوایل اردیبهشت تا اوایل تیرماه سال جاری به صورت تناوبی در تالار فردوسی روی صحنه می‌رود.

اجرای اپرای لیلی و مجنون از ۷ تا ۱۹ اردیبهشت آغازگر رپرتوار اپراهای عروسکی لیلی و مجنون، حافظ و مولوی خواهد بود. این اثر نمایشی که به زبان آذری است توسط عزیر حاجی بیگُف آهنگساز نامدار آذری نوشته شده و بازآفرینی موسیقی آن توسط امیر بهزاد و با صدای زینب خانلر اوا، عارف بابایف، رشید بهبوداوف و خوانندگان بنام آذربایجان انجام شده است.

اپرای حافظ نیز دومین اجرای گروه آران در این رپرتوار بشمار می‌رود که از ۲۸ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد میزبان علاقمندان خواهد بود. آهنگسازی اپرای حافظ توسط بهزاد عبدی صورت گرفته است که افزون بر صدای محمد معتمدی و محمد ذاکر حسین در این اثر هاله سیفی زاده، سحر محمدی و ۱۷ خواننده برجسته ایرانی آنها را همراهی می‌کنند.

۱۸ خرداد تا ۶ تیر، اپرای عروسکی مولوی روی صحنه می‌رود و آهنگسازی این اپرای عروسکی توسط " بهزاد عبدی " و با صدای " محمد معتمدی " و " همایون شجریان " و همراهی ۱۵ خواننده صورت گرفته است.

اجراهای عموم این اپراها در سال گذشته مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت که در چندین نوبت نیز تمدید شد.

رپرتوار عروسکی اپراهای لیلی و مجنون، حافظ و مولوی به کارگردانی بهروز غریب پور توسط گروه آران از اردیبهشت تا تیرماه به صورت تناوبی در ساعت ۱۹:۳۰ در تالار فردوسی اجرا می‌شود.

علاقمندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز