خبرگزاری کار ایران

با وجود ۷ ماه تعویق حقوق:

کارگران فارسیت درود مقرری بیمه بیکاری را نمی‌پذیرند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۲۷

چکیده: «اکثر کارگران شاغل در این واحد تولیدی که حدود ۲۰ سال سابقه کار دارند، اکنون در شرف بازنشستگی پیش از موعد تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور قرار دارند و به همین دلیل نگران مخدوش شدن سوابق بازنشستگی خود پس از معرفی به بیمه بیکاری هستند.»

نماینده کارگران کارخانه فارسیت درود از معرفی ۴۰۰ کارگر این کارخانه برای دریافت مقرری بیمه بیکاری خبر داد و گفت: این کارگران با وجود آنکه در هفت ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند اما چون در شرف بازنشستگی قرار دارند با دریافت مقرری بیمه بیکاری مخالفت می‌کنند.

«احمد سالاروند» در این باره به ایلنا گفت: اکثر کارگران شاغل در این واحد تولیدی که حدود ۲۰ سال سابقه کار دارند، اکنون در شرف بازنشستگی پیش از موعد تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور قرار دارند و به همین دلیل نگران مخدوش شدن سوابق بازنشستگی خود پس از معرفی به بیمه بیکاری هستند.
نماینده کارگران با بیان اینکه پس از تعطیلی کارخانه، کارفرما خواستار معرفی کارگران به بیمه بیکاری است، درباره دغدغه دیگر کارگران توضیح داد: نگرانی دیگر کارگران از این جهت است که مبادا کارفرما همزمان با آغاز دوره مقرری بیمه بیکاری، کارخانه را بطور کامل تعطیل کند و آنان نتوانند بعد از اتمام این دوره مجددا به کارخانه بازگردند و سوابق بیمه‌ای‌شان را تکمیل کنند.
سالاروند در خاتمه با بیان اینکه دولت می‌تواند با حمایت از این کارگران زمینه بازنشستگی تحت شمول قانون مشاغل سخت وزیان آور را پیش از دریافت مقرری بیمه بیکاری، فراهم کند افزود: مهم‌ترین کمک دولت به کارگران و کارخانه می‌تواند جایگزین ساختن ماده اولیه این کارخانه یعنی «آزبست» با محصولی کم‌خطر برای محیط زیست و کارگران باشد که در این صورت فرصت‌های شغلی در این کارخانه برای کارگران آتی نیز حفظ میشود.

گفتنی است تولید در کارخانه فارسیت که یکی از تولید کنندگان فراروده‌های «آزبستی» است حدود ۲۳ ماه قبل به دلیل زیان بار بودن ماده اولیه این محصول برای محیط زیست و سلامت کارگران متوقف شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز