خبرگزاری کار ایران

حجم ویدیو: ۱۳.۳۸M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۲۸ دانلود ویدیو

رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه:

رای گیری مرحله دوم انتخابات مجلس به صورت کاملا الکترونیک است

کد خبر : ۱۴۷۹۰۲۲

آموزش های لازم در این زمینه داده شده است

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به برپایی ۶۴۵ شعبه اخذ رای در سطح حوزه انتخابیه کرمانشاه، گفت:رای گیری مرحله دوم انتخابات مجلس به صورت کاملا الکترونیک است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز (۲۱ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات استان، با اشاره به برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه، گفت: در این مرحله مانند دور قبل ۶۴۵ شعبه اخذ رای در سطح حوزه انتخابیه کرمانشاه لحاظ شده است.

وی افزود: برای اینکه نگرانی بابت برخی مشکلات در زمینه اخذ رای الکترونیکی نداشته باشیم، در هر شعبه بین دو تا شش صندوق اخذ رای الکترونیکی لحاظ شده است.

شعبانی از بکارگیری دو نوع دستگاه برای این مرحله انتخابات خبر داد و افزود: یک دستگاه سیستم احراز هویت است که کاملا آنلاین بوده و کار صدور مجوز رای دادن را انجام می دهد و با توجه به آنلاین بودن این دستگاه لحظه به لحظه می توان عملکرد شعب را رصد کرده و تعداد رای دهندگان در هر شعبه مشخص است.

وی افزود: دستگاه دوم، صندوق اخذ رای الکترونیکی است که آفلاین بوده و به هیچ شبکه ای متصل نیست، بنابراین تا پایان انتخابات مشخص نیست که چه کاندیدایی بیشترین رای را آورده است.

شعبانی گفت: این صندوق ها کارت حافظه داشته که در پایان رای گیری با تشریفات خاصی در حضور ناظرین و نماینده فرماندار و ... بصورت کاملا مکانیزه و بدون دخالت دست با امنیت بالا به سیستم وصل شده و در سامانه تجمیع شده و پس از تایید هیات نظارت و ستاد انتخابات کشور، نتایج آن اعلام می شود. بنابراین جمع آوری نتایج کاملا الکترونیکی و بدون دخالت انسان صورت می گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در خصوص شایعه اخذ رای بدون همراه داشتن مدارک هویتی گفت: سیستم‌ها بگونه‌ای طراحی شده‌اند که باید یکی از مدارک هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گذرنامه و یا گواهینامه اسکن شود و بدون این مدارک دادن رای امکان پذیر نیست.

شعبانی در خصوص واجدین شرایط این مرحله انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه هم گفت: با توجه به اینکه شرایط رای دهندگان متفاوت شده، امکان اعلام دقیق تعداد واجدین شرایط امکان پذیر نیست.

وی افزود: در مرحله نخست بیش از ۸۷۵ هزار نفر در شهرستان کرمانشاه واجد شرایط بودند، اما در این مرحله تمام افرادی که در مرحله نخست در حوزه انتخابیه کرمانشاه رای داده اند به علاوه تمام افرادی که در مرحله نخست در هیچ حوزه ای رای نداده اند می توانند در انتخابات شرکت کنند. بنابراین افرادی که در سایر حوزه های انتخابیه استان در دور قبل رای نداده اند هم می توانند در حوزه انتخابیه کرمانشاه رای دهند و  لذا نمی توان آمار دقیقی از واجدین شرایط در این دوره اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز