خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

پایتخت محیط زیست شیراز در آسیا باید به دانشگاه برده شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۸۸۹

نخستین نشست علمی دبیرخانه شیراز، پایتخت محیط زیستی آسیا با موضوع « آمایش سرزمین، شیراز شهر تاب آور» با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه های مربوطه، اساتید دانشگاه و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز برگزار شد.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز، این سلسه نشست ها در راستای انتخاب شیراز توسط مجمع شهرداران آسیایی به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا در سال 2024، با موضوعات محیط زیستی و با تاکید بر چالش های محیط زیست شیراز برگزار می شود و در پایان به کنگره بین المللی در 20 آذر 1403 ختم خواهد شد. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست عنوان کرد: انتخاب شهر شیراز به عنوان پایتخت محیط زیستی آسیا بی تردید بر اساس شاخص هایی بوده که باید از این داشته ها به عنوان فرصتی در زمینه بهبود وضعیت زیست محیطی در شیراز استفاده کنیم.

مسعود زارعی با اشاره به اینکه تا کنون چند جلسه در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری برگزار و بر لزوم برنامه ریزی مشخص و مدون در یک سال پیش رو تاکید شده است، افزود: این برنامه ریزی باید به گونه ای انجام شود که جایگاه کنونی شیراز به عنوان پایتخت زیست محیطی آسیایی را تعیین کرده و اینکه چه اقداماتی باید انجام شود و در نتیجه به چه جایگاهی قرار است دست پیدا کنیم، ختم شود.

زارعی با تاکید بر اینکه موضوع پایتختی محیط زیست شیراز باید به دانشگاه برده شود ،خاطرنشان کرد: موضوعات مربوطه باید به عنوان جزیی از تکالیف و تحقیقات دانشجویی مطرح باشد و نتایجی تأیید شده ای که از این تحقیقات علمی به دست می آید به مرحله اجرا برسد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز تاکید کرد: آموزش مسئولیت پذیری در حوزه محیط زیست را باید از دانشجویان و حتی دانش آموزان مان شروع کنیم.

زارعی اظهار کرد: فرصت پایتختی محیط زیستی شیراز و برگزاری این جلسات علمی باید منجر به تنظیم سه سند با موضوعات آنچه شیراز باید باشد، آنچه هست و مسیر رسیدن به هدف باشد. 

در این جلسه همچنین سعید معصومی مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری شیراز به اهمیت مسائل محیط زیستی و لزوم همکاری دستگاه ها با شهرداری در جهت رفع مشکلات موجود اشاره و تاکید کرد: مسائل محیط زیستی موضوعی است که با همه ابعاد زندگی شهروندان در ارتباط بوده و نیازمند هم افزایی و همکاری مردم و مسئولین برای رفع چالش های موجود است. 

دکتر مهیار اردشیری، استاد دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز نیز سخنان خود در این نشست را با موضوع آمایش سرزمین ارائه و در این زمینه با حاضرین رایزنی کرد.

در پایان نشست نیز ناصر طالب بیدختی استاد دانشکده مهندسی مواد و عمران دانشگاه شیراز پرسش و پاسخ در موضوع محوری نشت برگزار کرد که با مشارکت اساتید و ادارات نسبت به ارائه راه حل نهایی در موضوعات مطرح شده منتج شد. 

لازم به ذکر است نشست دوم با موضوع بررسی تنوع زیستی کلانشهر شیراز دوم خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز