خبرگزاری کار ایران

آغاز دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در گنبدکاووس

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۹۹۸

دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز برای انتخاب یک نماینده این حوزه آغاز شده است.

به گزارش ایلنای گلستان، فرآیند برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با دستور وزیر کشور به فرمانداران و بخشداران سراسر کشور در بیست و دو حوزه انتخابیه آغاز شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه تهران رای خود را به صندوق انداختند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند پارسال در کشور برگزار شد و در گنبد کاووس هیچ داوطلبی نتوانست حد نصاب آرای مردم را کسب کند.

بر این اساس طبق قانون قره جه طیار با ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ ارکاکلی  با۲۰ هزار و ۵۵۹ رای ، دو فرد اولی که بیشترین آرا را کسب کرده بودند راهی دور دوم شدند.

در این دور از انتخابات، ۲۳۰ شعبه رای گیری آرای مردم را جمع آوری می کنند.

بیش از ۵ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در این انتخابات، به‌کارگیری شده اند.

سیدعلی مهاجر، رییس ستاد انتخابات استان گلستان روز گذشته آمار واجدین شرایط شرکت در مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه گنبدکاووس را حدود ۲۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۵ هزار و ۴۸۰ نفر رای اولی هستند.

براساس قانون، همه واجدان شرایطی که در در مرحله اول، در حوزه انتخابیه گنبدکاووس رای داده اند، می‌توانند دور دوم در همین حوزه شرکت کنند.

همچنین افرادی که در مرحله اول در هیچ حوزه‌ای رای نداده اند می‌توانند، در هر حوزه‌ای که به دور دوم کشیده شده است، رای بدهند.

امروز متولدان ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در انتخابات مجلس شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز