خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران سیستم‌های صنعتی تاکستان به عدم تحقق مطالبات معوقه

اعتراض کارگران سیستم‌های صنعتی تاکستان به عدم تحقق مطالبات معوقه
کد خبر : ۱۵۰۴۵۲۶

شماری از کارگران قراردادی «سیستم‌های صنعتی» در تاکستان خواستار پیگیری و تحقق مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در تاکستان گفت: خواسته اصلی کارگران تولیدکننده مخازن نفتی و گازی «سیستم‌های صنعتی» واقع در کیلومتر دو تاکستان به قزوین که از هفته گذشته در اعتراض به سر می‌برند، پرداخت معوقات مزدی و بیمه‌ای، فوق العاده شغل و رفع مشکلات بیمه تکمیلی و سایر مزایای شغلی است.

به ادعای این کارگر، مطالبات مزدی حدود ۱۵۰ کارگر شاغل در سیستم‌های صنعتی با احتساب تیر ماه سه ماه به تاخیر افتاده بود که در روزهای اعتراض کارفرما یک ماه آن را در دو قسط پرداخت کرد. کارگران این واحد تولیدکننده مخازن نفتی و گازی از اسفند ماه سال گذشته (۱۴۰۲) فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند و در زمینه درمان نیز خدمات دریافت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مطالبات‌شان تنها محدود به معوقات مزدی و بیمه‌ای نمی‌شود، افزود: علاوه بر معوقات حقوقی و بیمه، پرداخت فوق العاده شغل کارگران حدود ۵ ماه به تاخیر افتاده است.

این کارگر درباره مشکلات بیمه تکمیلی خود افزود: هر ماه کارفرما مبالغی را از دستمزد کارگران سیستم‌های صنعتی بابت بیمه تکمیلی کسر می‌کند اما به حساب شرکت‌های بیمه گذار واریز نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چند سال است ما کارگران سیستم‌های صنعتی در تاکستان از خدمات بیمه تکمیلی و امکانات درمانی آن محروم هستیم، افزود: چرا باید پیمانکار طبق قراردادی منعقد شده ماهیانه مبلغ ۲۸۵ هزارتومان از حقوق حداقلی کارگران بابت بیمه تکمیلی کسر کند اما به حساب شرکت‌های بیمه گذار واریز نکند.

به گفته وی، امروز بیمه تکمیلی سوهان روح کارگران سیستم‌های صنعتی شده است. شرکت‌های بیمه‌گر نباید قرارداد بیمه تکمیلی را به گونه‌ای منعقد کنند که کارگران دست‌شان به جایی بند نباشد و برای پوشش بیمه تکمیلی متکی به کارفرمایان باشند. در حال حاضر چند سال است علارغم اعتراضات مکرر کارگران، کارفرما عکس‌العملی به مطالبات کارگران ندارد و هر روز مشکلات بیشتر می‌شود.

این کارگر با بیان اینکه ما با بیمه‌های درمان تکمیلی و رویه‌ای که برخی در پیش گرفته‌اند، مخالفیم، در ادامه افزود: ما کارگران قانون الزام درمان تامین اجتماعی را داریم که از سال ۱۳۶۸ در مجلس تصویب شده است. بر اساس این قانون بیمارستان‌های ملکی سازمان تامین اجتماعی مکلف به ارایه خدمات به کارگران و بازنشستگان هستند و دیگر نیازی به بیمه تکمیلی و تحمل مشکلات آن نیست.

وی در خاتمه تصریح کرد: بارها برای دریافت مطالبات خود به دفتر مسئولان شهرستانی همانند فرمانداری و اداره کار مراجعه کردیم و اخیرا هم به صورت تلفنی با مسئولان این ادارات صحبت کرده‌ایم اما هنوز پاسخ نگرفته‌ایم و مشخص نیست چه زمانی به مشکلاتمان رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز