خبرگزاری کار ایران

«پنج‌شنبه‌های گردشگری» در گرگان

کد خبر : ۱۴۹۴۰۹۳

شهردار گرگان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه اجرای طرح «پنج‌شنبه‌های گردشگری» از اجرای این طرح برای اهالی محلات کم‌برخوردار خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، سیدمحمدرضا سیدالنگی گفت: گرگان حدود ۶۰ اثر طبیعی و تاریخی ثبت‌شده دارد و مدیریت شهری گرگان یکی از رویکردهای خود را شناساندن این جاذبه‌های و تقویت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری تعیین کرده است. 

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: باوجود این‌که سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر از شهر گرگان عبور می‌کنند اما مدت اقامت مسافران و گردشگران در این شهر پایین بوده و نیاز است تا برای ماندگاری مسافران برنامه‌ریزی کنیم. 

او گفت: پروژه‌های گردشگری مانند شهربازی مدرن گرگان، پروژه لوتوس، بازار موزه هفت شهر و چندین فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مانند هتل ناهارخوران از جمله پروژه‌هایی است که باهدف ایجاد زیرساخت‌ها و ماندگاری مسافر در دستور کار قرار دارد. 

سیدالنگی بیان کرد: هنوز بخش زیادی از شهروندان گرگانی نیز با جاذبه‌ها و آثار طبیعی و تاریخی این شهر آشنا نیستند و مدیریت شهری با راه‌اندازی نخستین اتوبوس گردشگری شمال کشور در روزهای گذشته، سعی می‌کند تا زمینه آشنایی شهروندان را با این جاذبه‌ها فراهم کند. 

او درباره طرح پنجشنبه‌های گردشگری نیز گفت: این طرح با محوریت قرارگاه جهادی محلات شهرداری گرگان و با اولویت قرار دادن ساکنان محله‌های محروم و کم‌برخوردار اجرایی خواهد شد. 

شهردار گرگان گفت: در این طرح دستگاه‌های دیگری از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و دیگر دستگاه‌ها مشارکت دارند. در این طرح قرار است شهروندان ساکن محله‌های محروم و کم‌برخوردار، یک روز در هفته به صورت رایگان از جاذبه‌های تفریحی و تاریخی شهر گرگان و موزه‌ها بازدید کنند و در سینما به تماشای فیلم بنشینند. همچنین با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع، شادمانه‌ها و غیره در این محله‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز