خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی مطرح کرد؛

برگزاری همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید جهانی با سخنرانی شمخانی و قالیباف/ حمله روسیه به اوکراین پایان یکجانبه‌گرایی آمریکا در دنیا بود

برگزاری همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید جهانی با سخنرانی شمخانی و قالیباف/ حمله روسیه به اوکراین پایان یکجانبه‌گرایی آمریکا در دنیا بود
کد خبر : ۱۳۵۵۶۹۳

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی از برگزاری همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید جهانی با سخنرانی شمخانی و قالیباف خبر داد؛

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید جهانی با حضور سردار احمدی‌مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی صبح امروز در سالن‌ همایش‌های این دانشگاه برگزار شد.

طبق گفته رئیس دانشگاه دفاع ملی در این همایش سخنران افتتاحیه رئیس مجلس شورای اسلامی محمدباقر قالیباف و سخنران اختتامیه دبیرکل شورای عالی امنیت ملی آقای علی شمخانی خواهد بود.

سردار سرتیپ احمدی‌مقدم در ادامه این نشست گفت: در صد سال گذشته شاهد تغییرات مهمی در سطح جهانی بودیم. از جمله تغییرات این بود که امپراطوری عثمانی از بین رفت و در نقشه غرب آسیا و شمال آفریقا شاهد تغییرات گسترده‌ای بودیم. در همین میان، روسیه جدید شکل گرفت که سرآغاز آن شکل‌گیری جنگ جهانی دوم بود. جنگ جهانی دوم اتفاق بزرگی بود که نتیجه آن شکل‌گیری جنگ سرد و تقسیم‌بندی بلوک شرق و غرب بود.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: پس از پایان درگیری بلوک شرق و غرب و همچنین فروپاشی دیوار برلین، شاهد حادثه یازده سپتامبر بودیم که بوش پسر صحبت از نظم جدید جهانی را مطرح کرد که جنگ عراق و افغانستان را آغاز کرد که آمریکا تلاش کرد در پوششی جدید، نظم جدید جهانی را به وجود بیاورد.

وی در ادامه گفت: بعد از یازده سپتامبر شاهد شکل‌گیری قدرت‌های جدید جهانی از جمله هند، چین و حتی روسیه بودیم که به دنبال مبارزه با یک‌جانبه‌گرایی با آمریکا در نظم جدید جهانی بودند. در نظم جدید جهانی شاهد گسترش ناتو به سمت شرق جهان بودیم.

احمدی‌مقدم در ادامه گفت: آن چیزی که تحت عنوان جنگ اوکراین رخ داد، سرعت پایان دادن به یکجانبه‌گرایی آمریکا در نظم جدید جهانی را افزایش داد. تغییرات وسیع از جمله نقشه انرژی، غذا و شورش علیه دلار در دنیا آغاز شد که آن‌ها نشانه افول آمریکا و ظهور قدرت‌های جدید در دنیا است. حمله روسیه به اوکراین پایان یکجانبه‌گرایی آمریکا در دنیا است اما همچنان پیش‌بینی می‌شود دامنه منازعات و تغییرات غیرقابل پیش‌بینی در جهان ادامه‌دار باشد.

وی در ادامه گفت: پس از این حوادث، رهبر انقلاب از دانشگاهیان و اندیشمندان دعوت کردند تا راهکارهایی به شکل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارائه کنند. ما همچنین در حوادث جدید شاهد تغییرات و تحولات در منطقه از جمله برقراری روابط کشورهای عربی با جمهوری اسلامی و همچنین پیوستن سوریه به اتحادیه عرب هستیم. به جز آن تحولات داخلی اسرائیل نشان می‌دهد که کشورهای همسایه به دنبال تغییرات الگوهای سیاسی امنیتی هستند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح کرد: در همین جهت، دانشگاه عالی دفاع ملی پیشنهاد خود را خدمت رهبری مطرح کرد و در سیاست‌گذاری خود نشستی با وزرای سیاست داخلی، خارجی از جمله وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه، شورای عالی امنیت ملی، سپاه و ارتش برگزار شد. طرح‌های زیادی از اندیشمندان و دانشمندان اخذ شد و فکر می‌کنم با توجه به استقبال گسترده‌ای که شکل گرفت شایسته است که تقدیر و سپاسگذاری شایسته‌ای انجام گیرد و همچنین امیدواریم این همایش به اهداف ۹۰ درصدی خود برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز