خبرگزاری کار ایران

حماس:

لغو نشست چین نشان‌دهنده یکجانبه‌گرایی برخی طرف‌ها در عرصه فلسطین است

کد خبر : ۱۴۹۷۷۴۱

جنبش مقاومت اسلامی حماس با تاکید بر اینکه در راستای رویکرد همیشگی و دائمی خود در زمینه تحقق وحدت ملی، از دعوت دولت جمهوری خلق چین برای برگزاری گفت‌وگوهای ملی استقبال کرده و با احساس مسئولیت بالا، با آن تعامل سازنده کرده است، اعلام کرد که لغو این دیدار نشانگر یکجانبه‌گرایی برخی طرف ها در عرصه فلسطین است.

به گزارش ایلنا، جنبش مقاومت اسلامی حماس با تاکید بر اینکه در راستای رویکرد همیشگی و دائمی خود در زمینه تحقق وحدت ملی، از دعوت دولت جمهوری خلق چین برای برگزاری گفت‌وگوهای ملی استقبال کرده و با احساس مسئولیت بالا، با آن تعامل سازنده کرده است، اعلام کرد که لغو این دیدار نشانگر یکجانبه‌گرایی برخی طرف ها در عرصه فلسطین است.

جنبش حماس طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که «برنامه این دعوت از ابتدا مشخص و قرار بود که در وهله اول، دیدار دوجانبه ای میان حماس و فتح برگزار شود؛ که این اتفاق در ماه آوریل رخ داد و به دنبال آن نشستی فراگیر با حضور همه گروه‌های فلسطینی برگزار شود که این نشست قرار بود امروز صورت گیرد».

دوستان چینی در دوره اخیر به پیگیری خود ادامه دادند و با همه جناح ها جلساتی را برای تدارک و هماهنگی برگزار کردند تا از موفقیت نشست فراگیر امروز اطمینان حاصل کنند. اما، با آغاز مقدمات سفر هیئت ها، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با طرف چینی تماس گرفت و بدون ارائه هیچ گونه توجیه منطقی و بدون هیچ گونه گفت‌وگوی ملی اعلام کرد که در این دیدار مشارکت نخواهد کرد.

جنبش حماس از این موضع رئیس تشکیلات خودگردان که مانع دستیابی به اجماع ملی در یک مرحله حساس و دشواری شد که مردم فلسطین آن را پشت سر می گذارند و در جریان نبرد طوفان الاقصی، در کنار عملکرد برجسته مقاومت؛ به ویژه در زمینه رویارویی با دشمن صهیونیستی، تصویری مثال‌زدنی از پایداری و استواری ارائه داده‌اند، ابراز تأسف کرد.

حماس ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری نشست ملی فراگیر، اعلام کرد که همه حق دارند در بحث درباره سازوکارهای ساماندهی اوضاع داخلی فلسطین مشارکت کنند و ما معتقدیم که برهم زدن نشست فراگیر گروه‌های فلسطینی در پکن غیرقابل توجیه و غیرقابل قبول است و کمکی به تحقق منافع والای مردم فلسطین نمی‌کند.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز