خبرگزاری کار ایران

تجارب برتر تربیتی/ بهترین تجربیات خارق العاده معلم , مدیر , مشاوره , معاون

تجارب برتر تربیتی/ بهترین تجربیات خارق العاده معلم , مدیر , مشاوره , معاون
کد خبر : ۱۱۵۹۴۸۳

علم آموزان و پژوهشگران برتر نگارنده تجارب برتر تربیتی در طول سالیان متوالی سعی بر این داشته اند که مطالعات گسترده ای بر روی تجربیات تربیتی و پرورشی  و زیر مجموعه های پژوهشی آن داشته باشند .

به طور قطع با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت نظرات علم آموزان تدوین کنندگان تجارب برتر تربیتی پیرامون مقوله های ارائه شده در این رابطه کاملا صحیح و مبتنی بر واقعیت است.

برای دانلود تجارب برتر تربیتی معلمان , دبیران , مدیران , مشاور , معاون پرورشی , آموزشی کلیک کنید

تجارب برتر تربیتی چیست ؟

در مدیریت آموزشی مباحث تجربیات تربیتی و پرورشی  و تجربیات برتر پرورشی در مراکز آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی مطرح می گردد. و نتایج تحقیقات به صورت پروپوزال های نظری ارائه می شود.

 

برای رشد و گسترش فعالیت های پژوهشی در کشور به توجه به مراتب بیش از آنچه تا کنون انجام شده است، نیاز است. زیرا پژوهش و تجربیات تربیتی در هر کشوری زیربنای توسعه به شمار می رود و هر کشور خواهان پیشرفت باید در رئوس برنامه های خود به پژوهش و تحقیق اهمیت ویژه ای قائل شود.

موضوع تجربیات تربیتی و پرورشی  و پرداختن و وجوه مختلف و جنبه های گوناگون تحقیقاتی در این رابطه می تواند راهگشای دقیقی در رابطه با علم آموزان عرصه مدیریت باشد.

تجارب برتر آموزشی مثل تجارب برتر تربیتی حلقه ی اتصال و انتقال آموخته های کلاس و مدرسه به فضای خارج و به عرصه زندگی است و کاربست علوم و فنون به حساب می آید. زیرا دانش آموزان آنچه را آموخته اند، درعمل در تجارب برتر تربیتی می آزمایند، کاربرد آن را درک می کنند و به آن علاقه مند می شوند . بعلاوه اگرچه عمده تحقیقات انجام یافته ی مرتبط، به چگونگی رابطه در این مقوله پرداخته اند، اما مطالعات محدودی به بررسی متغیر های  همبسته با آن اختصاص یافته¬اند که اساس ارائه¬ی یک رویکرد پیشگیرانه و مداخله¬ای مؤثر است. بخشی از اهداف پرورشی، که در مدرسه تحقق نیافته است، در فعالیت های تکمیل تحقیق  مورد توجه قرار می گیرد.

تجارب برتر تربیتی و تجربیات برتر پرورشی چه اهمیتی دارد ؟

پرداختن به این موضوع می تواند راهبرد های آموزشی غیر قابل وصفی را در اختیار علم آموزان قرار دهد. به جرئت می توان گفت که پرداختن به موضوع تجربیات تربیتی برگزیده کشوری  یکی از اساسی ترین مسائلی است که می توان در مدیریت به آن پرداخت و همچنین در این رابطه موضوع مهمی که جای بحث دارد موضوع تجربیات برتر پرورشی است.

چیستی و چگونگی تجربیات برتر پرورشی  و تربیتی

متاسفانه در کشور ما از کمبود منابع مطالعاتی رنج می بریم و خصوصا در مدیریت هنوز خیلی مانده است که به نقطه قابل اعتماد و امیدوار کننده ای برسیم. بنا بر این نیاز است که در این رابطه نگارنده تجارب برتر تربیتی تحقیقات و پژوهش های قابل قبولی صورت گیرد. همانگونه که واقفیم نگارنده تجارب برتر تربیتی فاکتور ها و محور های پژوهشی بیشماری وجود دارد که پرداختن به هر کدام از آن موارد می تواند یک سری از مشکلات اساسی را از نظام آموزشی و پرورشی کشور ما برطرف نموده و مرتفع سازد.

همه چیز درباره تجارب برتر تربیتی

موضوع تجربیات تربیتی و پرورشی  یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که جای بحث دارد و نقش تعیین کننده ای در نظرات اندیشمندان و علم آموزان نگارنده تجارب برتر تربیتی دارد. به ویژه آنکه شکل پژوهشگری در رابطه با تجربیات تربیتی و پرورشی  و ماهیت آن در سال های اخیر تغییر یافته است. اکثر محققان توافق دارند که مبحث  تجربیات تربیتی و پرورشی  و رابطه آن با تجربیات برتر پرورشی از مهمترین مسائل مورد انتظار در جامعه پژوهشی است.

پرداختن به موضوع تجربیات تربیتی و پرورشی  و همچنین موضوعاتی چون تجربیات برتر پرورشی می تواند افق های تازه ای را در عرضه مدیریت در پیش روی اندیشمندان باز کند.بنا بر این نیاز است که به موضوع تجربیات تربیتی و پرورشی   و تجربیات برتر پرورشی به صورت گسترده تری پرداخته شود و این موضوع به مسائل پیش رو و چشم انداز های پژوهشی آتی بسط داده شود.

آنچه درباره تجارب برتر تربیتی  باید بدانیم

گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و ارزشیابی، خلاقیت و نوآوری، نظریه پردازی و مستندسازی تجربیات علمی_تربیتی بومی در ارتباط با تدوین تجربیات تربیتی و تجربیات برتر پرورشی  و شرکت در جشنوراه هایی مثل تجارب برتر تربیتی در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی از اهداف کلان می باشند. آموزش، محور توسعه و مدار تحول در جامعه و ابزاری مهم برای رسیدن به پیشرفت اجتماعی و اقتصادی کشورها است. رشد روزافزون جمعیت و تقاضای فزاینده برای آموزش و ارتقای کیفیت و کارایی آن از یک سو و محدودیت شدید منابع مالی دولتی و مسیر نزولی سهم آموزش و پرورش از درآمد ملی از سوی دیگر، منجر به عدم تعادل میان ظرفیت امکاناتی آموزش و پرورش در مقابل انتظارات متعدد و متنوع جامعه شده است و بر طبق نظریات اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد و سرمایه انسانی، ضرورت واگذاری ارائه خدمات در این حوزه به بخش خصوصی را موجب می گردد.

کاملترین مباحث پیرامون تجربیات تربیتی  

در جامعه ما درباره ی موضوع تجربیات تربیتی و پرورشی  در موسسات آموزش عالی و تأثیر آن بر تجربیات برتر پرورشی و عملکرد آن ها بررسی چندانی صورت نگرفته است فقدان ابزار مناسب برای ارزیابی پژوهش های صورت گرفته و استفاده از آن در فعالیت های آموزشی، کنفرانس ها و فراخوان های علمی و آموزشی به شدت به چشم می خورد.

بهترین روش پژوهش پیرامون  تجربیات تربیتی و پرورشی ، استفاده از نظرات علم آموزان موفق است. با توجه به اینکه مسائل مربوط به تجربیات تربیتی و پرورشی  ابعاد و جنبه های مختلفی را در بر می گیرد، لذا ارائه ی اطلاعات جامع از فاکتورهای تحقیقاتی مربوط به آن دشوار است.

 

 مطالب فوق العاده راجع به تجارب برتر پرورشی در مدارس  

بیشتر پژوهش ها در این زمینه کمی بوده است و در آن ها به موضوعات فرآیند تجربیات برتر پرورشی که به عنوان یک فاکتور اصلی در تجربیات تربیتی و پرورشی  مطرح می باشد توجه نشده است.با توجه به اثرات پژوهش علمی پیرامون مسائل تجربیات تربیتی و پرورشی  و تجربیات برتر پرورشی لازم و ضروری بود تا در جهت روشن شدن چگونگی بررسی این موضوع پژوهش هایی انجام شود. با توجه به عدم پژوهش¬های کافی در زمینه تجربیات تربیتی و پرورشی  و نیز جدید بودن اجرای این پژوهش در جامعه مورد مطالعه، پژوهش حاضر با هدف مذکور اجرا گردید.

تحقیقاتی که در موسسات آموزش عالی صورت گرفته است بیشتر در مورد تجربیات برتر پرورشی و به صورت تئوری متمرکز است. اگر هر یک از راهبردهای اجرائی شده به طور کامل انجام نشود، شاید دیگر زمان آن رسیده باشد که به دنبال شناخت راهکارها و هم چنین احتمالات جدیدتری برای مشخص کردن مسائل پژوهشی مربوط باشیم

تجارب برتر تربیتی و پرورشی

از موانع درونی سازمان آموزش و پرورش می توان به ساختار متمرکز و محدودیت اختیار مدیران مدارس اشاره داشت. از موانع بیرونی سازمان نیز می توان به فقر فرهنگی و مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد که از موانع تقویت و بهبود عملکرد این مدارس در ارتباط با تدوین تجربیات تربیتی و تجربیات برتر پرورشی  و شرکت در جشنوراه هایی مثل تجارب برتر تربیتی به شمار می آید.

تجربیات تربیتی و پرورشی  و موضوعات مربوط به آن تاثیر قابل ملاحظه ای در مسائل پژوهشی نگارنده تجارب برتر تربیتی دارد . مسائلی که در این رابطه مورد بحث است شامل موارد زیادی می باشد. در این میان می توان به مقوله تجربیات برتر پرورشی اشاره نمود. در واقع مقوله تجربیات برتر پرورشی از دیدگاه علم آموزان موضوع ای غیر قابل اجتناب پیرامون تجربیات تربیتی و پرورشی  می باشد. باید گفت موضوع تجربیات برتر پرورشی این موضوع را ثابت می کند که می توان نگارنده تجارب برتر تربیتی افق های تازه ای را بر روی پژوهشگران باز کرد.

مدارس بعنوان پایدارترین شکل نهاد آموزش و پرورش در ارتباط با تدوین تجربیات تربیتی و تجربیات برتر پرورشی  و شرکت در جشنوراه هایی مثل تجارب برتر تربیتی همواره در معرض پرسش هایی در قبال کیفیت خود بوده اند. 

روش نگارش تجربیات برتر پرورشی

مسئله تجربیات تربیتی و پرورشی  موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود. همچنین در رابطه با موضوع تجربیات برتر پرورشی و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است. بهترین های تجارب برتر تربیتی در کشور همواره بررسی های علمی و پژوهشی خود را در این رابطه در معرض مخاطبین این رشته قرار داده اند. در مقاله حاضر نیز تلاش شده است که این موضوع بیشتر و دقیق تر بسط داده شود.

برای پیشرفت روز افزون و همه جانبه در سند تحول بنیادین ، نیاز است که فرهنگ پژوهش، در بین جوانان و دانشجویان آینده ساز جامعه و چگونگی به کارگیری دانش های پژوهش محور و فناوری های نوین، نهادینه شود. تحقیق را می توان در کنار آموزش یکی از اهداف بسیار مهم آموزش و پرورش دانست که باید مورد توجه قرار گیرد. مدارس و معلمان در این میان دارای وظیفه بسیار مهم و حساسی هستند، زیرا می توانند علاوه بر فعالیت های تحقیقاتی روح و انگیزه تحقیق و روش های درست پژوهش را در ابتدا در دانش آموزان و سپس در جامعه توزیع نمایند.  

برنامه ریزی مناسب جهت ارتقای سطح تحصیلات معلمان به ویژه آشناسازی عملی و نظری آنها با اصول و روش های تحقیق و پژوهش، تخصیص اعتبارات مناسب جهت انجام فعالیت های تحقیقاتی، ایجاد زمینه همکاری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با محققان و معلمان آموزش و پرورش و استفاده از نیروهای متخصص خارج از بدنه آموزش و پرورش ( در بخش خصوصی) در این راستا می تواند در جهت نهادینه شدن و فرهنگ تحقیق و پژوهش پیرامون تجربیات تربیتی و تجربیات برتر پرورشی  و شرکت در جشنوراه هایی مثل تجارب برتر تربیتی در جامعه گامی بلند باشد.

بهترین نمونه های تجربیات تربیتی و تجربیات برتر پرورشی

یکی از مهمترین مسائل پیرامون تجربیات تربیتی و پرورشی  موضوع تجربیات برتر پرورشی است که می تواند نقش تعیین کننده ای را در رابطه با نتایج پژوهش های علم آموزان مدیریت ایفا نماید. پژوهش گران مدیریت بر این باورند که در رابطه با تجربیات تربیتی و پرورشی  می توان پژوهش های علمی و مسائل پرمغز و پر محتوایی را ارائه نمود که یکی از مهمترین این وجوه قابل پژوهش مدیریت است.

اجمالی به آمار پژوهش هایی که  که از مدارس به ادارات یا پژوهشسراهای دانش آموزی ارسال می گردد نشان دهده این امر است که بسیاری از مدارس یا اصلا حضور ندارند و یا به صورت کارهای ضعیف ارسال می نمایند. پژوهش امری زمان بر و هزینه بر است. نیاز به معلمانی با تخصصی در زمینه های تجربیات تربیتی و تجربیات برتر پرورشی دارد که متاسفانه در بدنه آموزش و پرورش یا بسیار نادرند یا بهایی به آنها گزارده نمی شود. (برای معلم حرکت در مسیر تجربیات تربیتی و تجربیات برتر پرورشی بسیار مفیدتر می باشد).

برای دانلود تجارب برتر تربیتی معلمان , دبیران , مدیران , مشاور , معاون پرورشی , آموزشی کلیک کنید

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
پیشنهاد امروز