خبرگزاری کار ایران

طی یک سال گذشته در تامین اجتماعی البرز انجام شد؛

پرداخت بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان به ۱۹۰ هزار مستمری بگیر البرزی

پرداخت بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان به ۱۹۰ هزار مستمری بگیر البرزی
کد خبر : ۱۵۰۷۸۹۷

مدیرکل تامین اجتماعی البرز از پرداخت ٢١ هزار میلیارد تومان مستمری به بیش از ١٩٠ هزار مستمری بگیر استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، داود سعدزاده با اشاره به پرداخت ٢١ هزار میلیارد تومان مستمری به مستمری بگیران استان، اظهار کرد: بر اساس ماده ۳ قانون تأمین اجتماعی و برخی مقررات دیگر تعهدات و حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی را می‌توان به دو نوع تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کرد.

وی در توضیح موارد تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی، افزود: حمایت درمان در موارد بیماری بارداری و حوادث، غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری، پرداخت هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه، پروتز و اورتز تأمین هزینه وسایل کمک پزشکی، غرامت نقص عضو مقطوع، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن و مقرری بیمه بیکاری از جمله تعهدات کوتاه مدت است.

این مدیر استانی ادامه داد: همچنین تعهدات بلند مدت مشتمل بر مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی کلی، مستمری از کارافتادگی جزئی، مستمری بازماندگان فوت، مزایای نقدی، غیر نقدی و عیدی مستمری بگیران است.

سعدزاده تصریح کرد: حمایت های سازمان تأمین اجتماعی بیمه شدگان را از روز تولد تا زمان مرگ و حتی پس از فوت در بر می‌گیرد بنابراین وظایف و تعهدات این سازمان با استناد به مقررات و موازین سیاست‌های ابلاغی در قالب ارائه تعهدات بلند و پرداخت انواع مستمری های فوق الذکر به مستمری بگیران تبعی و اصلی از اولویت‌های سازمان بوده و متناسب با برنامه های تأمین اجتماعی همواره در حال انجام است.

وی افزود: این اداره کل در سال گذشته نسبت به ایفای بموقع تعهدات بلند مدت در پرداخت انواع مستمری های فوق به میزان ٢١ هزار میلیارد تومان به ۱۹۴۷۱۸ نفر مستمری بگیر استان اقدام کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز در پایان گفت: امید است سازمان تامین اجتماعی به عنوان اصلی ترین، بزرگترین و گسترده ترین نهاد بیمه اجتماعی کشور با بهره گیری از منابع وصول حق بیمه کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی و پرداخت به هنگام آن توسط کارفرمایان و سرمایه گذاری های ناشی از آن بتواند نقش موثر خود را در ارتقاء مضاعف و بیشاز پیش سطح رفاه و بهبود شرایط معیشت و زندگی مستمری بگیران ایفاء کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز