عضو شورای شهر شیراز مدعی شد؛
تخریب تیم فعلی شورا و شهرداری در دستورکار رقبا است
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: بیان مشکل با بزرگنمایی و سیاهنمایی آن متفاوت است تلاش برای انجام کار تا تفسیر منفی از اشخاص اجرایی و کارهای اجرایی و زدن برچسب به فعالیت تا صرفاً ایرادگیری متفاوت است.
به گزارش ایلنا، رضا محمدیان در صحن علنی شورای شهر شیراز افزود: در سال آخر سیاستگذاری شورا ۲ روش پیشرو است، یک روش، تلاش برای خدمت بیشتر و اتمام پروژههای اجرایی نیمه تمام و آغاز پروژههای زیرساختی و راهبردی جدید و روش دوم تبلیغات، خودنماییها، جهشها و تنشهای سیاسی ضمن آنکه رقبای سیاسی و غیرسیاسی هم معمولاً به صورت طبیعی فعالیت و گرفتن ایراد و تخریب تیم فعلی شورا و شهرداری را در دستورکار قرار میدهند تا جای خود را برای رقابت باز کنند. دقت کنیم با بازی کردن نقش اپوزیسیون و طرح مسائل غیر ضرور آب به آسیاب گروههای منفعتطلب نریزیم.
محمدیان در بحث بحران انرژی بیان کرد: بحث انرژی، بحث جدی دهه آینده در کشور است؛ متأسفانه به نظر میرسد انجام تدابیر لازم برای پیشگیری از ایجاد بحران صورت نمیگیرد.
وی گفت: شهرداری باید به صورت مستقل برای پیشبینی وضعیت بحرانی برای سالهای آینده شهر تدبیر کرده و در بودجههای سالهای آتی ردیف لازم را احیاء و همچنین الزامات صدور پایان کارها خصوصاً در مجتمعهای چند واحدی تجاری و مسکونی و خدماتی اقدامات لازم را انجام دهد.
اینعصو شورای شهر شیراز در بخشی دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:این دولت سومین دولتی است که وعده آزادسازی ورود خودرو را میدهد، اما در پیچ و خم سیاسی و اداری اقدامی یا نمیشود یا به نفع خودروسازان و اشخاص و گروههای خاص است. برخی قطعات به صورت اصلی و مرغوب استفاده نمیشود و خودرو مونتاژ شده به ۲ تا ۳ برابر اصلی قیمت اصلی در کشور مبدأ فروش میرود.
وی افزود: در قسمتی که واردات آزاد شده است، به عنوان مثال یک خودرو حدود ۲ میلیاردی با هزینه تقریبی گمرک و حمل و غیره، یک میلیاردی وارد کشور شده چون افراد و شرکتهای خاص وارد کننده هستند، با سهمیهبندی حدود ۴ میلیارد به مردم فروش میرود، این در صورتی است که اگر هر ایرانی به ازای اسقاط یک خودرو و پرداخت مستقیم هزینههای گمرکی بتواند خودرویی را وارد کشور کند حداقل حدود ۳۰ درصد قیمت تمام شده آن کمتر خواهد بود لذا بهترین کار، آزادسازی خودروهای برقی و هیبریدی است که هم مشکل کمبود سوخت، انرژی و آلودگی هوا را کاهش دهد و هم باعث شود خودروسازان داخلی کمی به فکر ارتقا بیشتر محصولات خود و کمی هم به فکر منافع مردم باشند.
محمدیان یادآور شد: عدم واردات خودروهای سنگین و اتوبوس که مورد نیاز توسعه زیرساخت و حمل و نقل کشور است میتواند هزینه مازاد به کشور وارد کرده است و یا سوخت اضافی مصرفی هزینه مضاعف به کشور تحمیل کند که ممکن است علیرغم قول دولت باعث افزایش قیمت آن شود.