خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان کهگیلویه و بویراحمد:

۶۶۰ هزار هکتار از مناطق کهگیلویه و بویراحمد بحرانی هستند

۶۶۰ هزار هکتار از مناطق کهگیلویه و بویراحمد بحرانی هستند
کد خبر : ۱۵۰۴۲۸۵

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که آتش سوزی ارتفاعات منطقه حفاظت شده خائیز در کهگیلویه بدلیل وقوع یک فقره آتش سوزی در روستای دِه خلیفه ای از توابع شهرستان استان خوزستان بوده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "سعید جاویدبخت" در حاشیه امدادرسانی به امدادگران در آتش سوزی ارتفاعات کبگیان بویراحمد به رسانه ها، گفت: متأسفانه در اخبار عنوان شد که شروع شعله های آتش در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خائیز در شهرستان کهگیلویه بوده نه در شهرستان بهبهان استان خوزستان، که این خبر صحت ندارد و شروع شعله های آتش در روستای دِه خلیفه ای از توابع شهرستان بهبهان بوده است.

وی با بیان اینکه همه چیز مشخص است و کارشناسان با بررسی هایی که انجام خواهند داد بطور حتم متوجه می شوند و می ببینند که آتش سوزی ارتفاعات منطقه حفاظت شده خائیز شهرستان کهگیلویه در کدام منطقه شروع شده، هرچند که همه عرصه های منابع طبیعی جزء ایران است و این مرز‌ها باعث نمی‌شود که برای خاموش نمودن شعله های آتش تلاش و کمک نکنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اولین ساعاتی که آتش سوزی در ارتفاعات خاییز اتفاق افتاد، پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه وارد عمل شدند اما واقعیت این است که شروع این آتش سوزی در روستای دِه خلیفه‌ای شهرستان بهبهان و در مجاورت مرز شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد بسمت حوزه استحفاظی استان خوزستان بوده است.

جاویدبخت با تاکید براینکه همکاران ما در همان روز اول، شعله های آتش را خاموش کردند و منطقه هم پایش شد اما بدلیل وزش باد و شرایط جوی شدید، دوباره آتش شعله ور گشت و بسمت کوه و مناطق سخت گذر کشیده شد، ادامه داد: خیلی از مسائل حاشیه ای در آتش سوزی ها در دست ما نیست و همه هم می‌دانید که در کار عملیاتی ،شرایط پیش‌بینی نشده است، اگرچه همه زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی ارتفاعات در استان هستند که هیچ نقطه‌ای برای نشستن بالگرد ندارند، بطور مثال، همین امروز، بالگرد چندین جا را ارزیابی کرد و نزدیک‌ترین نقطه‌ای که توانست فرود بیاید، یک ساعت تا محل آتش سوزی فاصله داشت.

جاویدبخت از مشارکت ۱۱۰ نفر برای خاموش نمودن شعله های آتش در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خائیز در شهرستان کهگیلویه خبرداد و با اشاره به نبود امکانات لازم در زمان خاموش نمودن شعله های آتش در اراضی جنگلی و مرتعی این استان، تصریح کرد: کمبود امکانات و نواقص در مناطق غیرقابل دسترس و سخت گذر همیشه وجود دارد و گاهی امکان حضور تجهیزات در برخی مناطق وجود ندارد.

وی گفت: ۶۶۰ هزار هکتار از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد بحرانی هستند، مناطقی که آتش سوزی در سال های گذشته در آن‌ها اتفاق افتاده و جزء مناطق سخت گذر هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز