خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان تاکید کرد؛

برخورد قانونی با مسببان حادثه حریق بیمارستان قائم(عج) رشت

برخورد قانونی با مسببان حادثه حریق بیمارستان قائم(عج) رشت
کد خبر : ۱۴۹۵۳۸۵

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: پس از روشن شدن ابعاد و علت حادثه حریق بیمارستان قائم(عج) رشت با مسببان و اهمال کنندگان برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی حین بازدید از بیمارستان قائم (عج) با ابراز تأسف از این حادثه تلخ آتش سوزی، به خانواده‌های سوگوار تسلیت گفت و برای مجروحان این حادثه آرزوی سلامتی و اظهار کرد: در همان ساعات اولیه وقوع حادثه، گروه قضائی از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان به سرپرستی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و بازپرس برای بررسی علت حادثه در محل حاضر شدند.

رئیس شورای قضایی گیلان گفت: پزشکی قانونی ضمن تحویل اجساد فوت شدگان حادثه، علت فوت را بررسی و خدمات لازم به مصدومان را ارائه می‌کند.

وی با اشاره به انتقال سریع بیماران این بیمارستان به دیگر بیمارستان‌ها گفت: از ۱۴۳ بیمار بستری، ۱۲۰ نفر به بیمارستان‌های دولتی منتقل شده و بقیه هم به کمک خانواده‌های خود به دیگر بیمارستان‌ها هدایت شدند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی تعداد فوت شدگان این آتش سوزی را طبق آخرین آمار ۸ نفر اعلام کرد و افزود: بیشتر فوت شدگان در بخش آی سی یو در طبقه همکف بستری بودند.

وی با تاکید بر بررسی سریع علت حادثه و علت فوت بیماران، اضافه کرد: سازمان آتش نشانی باید با فوریت علت آتش سوزی را اعلام کرده و پزشکی قانونی نیز علت دقیق فوت این بیماران را مشخص کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شهروندان اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی افزود: قاضی ویژه‌ای برای رسیدگی به این حادثه معین شده که پس از روشن شدن تمامی ابعاد پرونده و علت حادثه، با مسببان و اهمال کنندگان، برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مکان‌های پُرازدحام باید پیش بینی‌های امنیتی لازم و مقررات ایمنی ساختمان‌ها رعایت شود، اضافه کرد: رعایت استاندار در تأسیسات و همچنین نظارت مستمر بر موارد ایمنی، از موارد ضروری برای پیشگیری از چنین حادثه‌های است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز