خبرگزاری کار ایران

عضو شورای‌شهر رشت در دفتر خبرگزاری ایلنا:

بازگشایی مسیر استادسرا به رشتیان در ماه آتی/ آب منطقه‌ای گیلان در اجرای پروژه بلوار امام‌علی(ع) گره‌گشایی کند

بازگشایی مسیر استادسرا به رشتیان در ماه آتی/ آب منطقه‌ای گیلان در اجرای پروژه بلوار امام‌علی(ع) گره‌گشایی کند
کد خبر : ۴۳۰۹۵۶

پس از روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید خبرگزاری ایلنا در گیلان، شاهد فعالیت‌های خبری بدون حاشیه بیشتر و تخصصی‌تری در راستای حل مشکلات جامعه شاهد بودیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر رشت با حضور در دفتر خبرگزاری ایلنا در گیلان گفت:  حوزه حمل و نقل دارای مباحث گوناگونی است که ابتدا آسیب‌شناسی این حوزه در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.

رضا رسولی افزود: علی‌رغم زحمات گذشتگان، با ارزیابی‌های اولیه صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که هیچ کار قابل قبولی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه حوزه حمل ونقل رشت بسیار نوپا بوده  و در دهه اخیر ایجاد شده، افزود: با توجه به کندی روند حرکت در این حوزه، عقب ماندگی‌ها و ضعف‌های فراوانی نیز وجود دارد.

رسولی بیان داشت: اقدامات صورت گرفته فاقد برنامه‌ریزی دقیق و مدون بوده که در دوره اخیر برنامه‌ریزی در این حوزه با نگاه کلان‌ و خردنگر در قالب طرح‌های جامع و طرح‌های موردی و تفصیلی زیر مجموعه طرح جامع در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین راهبردهایی که در سالیان اخیر به آن پرداخته شده، بحث توسعه حمل‌ونقل همگانی بود، افزود: در شهر رشت با توجه به هندسه معابر باید راه‌حل مناسبی پیدا می‌شد که هم به لحاظ مسائل محیط زیستی و هم به لحاظ برنامه جامع شهری که بر مبنای پیاده‌مداری است و در طول زمان هر روز جنبه‌های بیشتری از این برنامه ظهور و بروز می‌کند، بتواند خیلی خوب جا افتاده و همگام با دنیا به توسعه شبکه حمل و نقل همگانی بیانجامد.

عضو موفق شورای اسلامی کلانشهر رشت اذعان داشت: تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی و روش‌هایی که می‌شود برای تأمین مالی  و توسعه این حوزه استفاده شود، از جمله آن خط ویژه اتوبوسرانی و افزایش تعداد اتوبوس‌ها است که در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر رشت بیان داشت: در تلاشیم تا پایان سال‌جاری تعداد اتوبوس‌های شهر رشت به 80 دستگاه برسد که افزایش این تعداد در افق چشم‌اندازی ما به 150 دستگاه برای پوشش مناسب سطح شهر در دستور کار قرار دارد.

وی توسعه زیرساخت‌های IT و در خدمت گرفتن آن در حوزه حمل و نقل را یکی دیگر از اقدامات در دست اقدام کمیسیون تحت امر خود دانست و افزود:  درصددیم تا شاخه ITS در حوزه حمل و نقل رشت محقق شود.

رسولی با بیان اینکه با توسعه زیرساخت‌هایIT می‌توان از سفرهای بسیاری پیشگیری کرد، افزود:  مباحثی مانند دولت الکترونیک، دورکاری و مباحث این‌چنینی با برنامه‌ریزی جامع در برنامه‌های این کمیسیون قرار دارد.

 وی افزود: توسعه مرکز کنترل ترافیک و سیستم نظارت تصویری نیز یکی از بخش‌های  برنامه‌های در دست اقدام است که نهایتاً منجر به پروژه بزرگ شهر هوشمند خواهد شد.

رسولی با اشاره به پروژه شهر هوشمند و دارا بودن شش زیرشاخه از آن افزود: یکی از مهمترین شاخه‌های آن سیستم پرداخت الکترونیک و کارت شهروندی است که به واسطه یکی از شرکت‌های وابسته به بانک پاسارگاد به‌زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: طراحی و اجرای اپلیکیشن رشت یکی از بخش‌های مهم است که کارهای روزمره مردم را در برمی‌گیرد و خیلی از کارها که امروزه با مراجعه حضوری اتفاق می‌افتد با آن اپلیکیشن انجام شده و مربوط به تمام امور مردم می‌شود تا کاهش ترافیک را در برداشته باشد.

وی با بیان اینکه بحث مهم پیاده‌محوری و توسعه بهبود معابر پیاده و اجرای پل‌های عابر پیاده هیچ‌وقت در گذشته به درستی اجرا نشده که نهایتاً مجموعه تیم توانمند مدیریتی ثابت‌قدم این سد را شکسته شد و خوشبختانه پل‌های عابر پیاده یکی پس از دیگری در حال اجرایی شدن هستند.

رسولی با اشاره به پیاده‌راه بزرگ فرهنگی لب آب تا پارک دانشجو که با آن بیه پس و بیه پیش گذشته با هم مرتبط می‌شوند و در آینده جزو برنامه‌های بازآفرینی شهر رشت است، افزود:  معبر اصلی و اولی است که شهر رشت حول آن محور توسعه پیدا کرده  و همه اینها یک نوع پیاده محوری را شامل می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه ما هیچ‌گاه غافل از بازگشایی‌ها و توسعه شبکه شهری نشده‌ایم، افزود: شاید به‌واسطه تنگناهای مالی در این حوزه عملکرد مطلوبی حاصل نشده اما در بودجه امسال برای بازگشایی معابرها  رقم‌های خوب در نظر گرفته شده که چون افق درآمدی در نظر گرفته شده محقق نشد، فشاری از سوی شورا به شهرداری وارد نمی‌کنیم که تعهداتش بی‌دلیل و غیرمنطقی افزایش پیدا نکند.

رسولی بیان داشت:  در دو ماه آینده معبر اتصال استادسرا به رشتیان از معبر صفاری که خیابان احسان‌دوست است بازگشایی و اجرا خواهد شد.

وی به اجرای بلوار امام‌علی(ع) از میدان ولیعصر(عج) تا میدان امام‌علی(ع) اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه بزودی از معبر داروسازی شروع  شده و به یخ‌سازی ختم خواهد شد که شرکت آب منطقه‌ای باید همکاری بیشتری در این رابطه داشته و برای خدمت به مردم گره گشایی کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر رشت با اشاره به اجرای خط وی‍ژه بلوار دکتر شریعتی از میدان صیقلان تا جانبازان به صورت جداگانه و از آنجا به صورت مختلط تا داروسازی افزود: موضوع تراموا که بحث بسیار مهمی برای ما به شمار رفته و تفاهم‌­نامه‌­اش نیز منعقد شده و در حال ایجاد زمینه‌های آن برای اجرا هستیم، در صورت دارا بودن ساختار ریلی بهترین کار ممکن است، اما بحث مترو نیز در افق زمانی 1405 تا 1410 با توجه به مطالعات صورت گرفته و در حال انجام منتفی نیست.

رسولی بیان داشت: تراموا با فاز اجرایی شدن فاصله زیادی نداشته و این یک تحول بزرگ در سیستم حمل و نقل شهری رشت خواهد بود که بنده از نمایندگان شهرستان رشت و مجمع نمایندگان خواستارم تا با حمایت‌های خود تلاش کنند تا بتوانیم در بودجه سال 96 دولت، از ردیف کد 215 بودجه که توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی در شهرها را شامل شده و در گذشته نیز برای موضوع مترو فعال شده بود، اعتبارات ملی دریافت کنیم.

وی درباره عملکرد حوزه روابط عمومی شهرداری رشت گفت: خانم قدیمی در این حوزه متخصص بوده و بسیار هم زمان می‌گذارند و تا به الان نیز عملکرد قابل قبولی داشتنه اند.

 رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر رشت با بیان اینکه روابط عمومی شهرداری رشت در حوزه روابط بین‌الملل یکی از بهترین روابط عمومی‌های کشور است، افزود: علی‌رغم وجود برخی انتقادات کوچک، حوزه روابط عمومی عملکرد بسیار خوبی داشته و کارهای بسیار فاخری را انجام داده است.

وی درباره ثبت شهر رشت به‌عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو افزود: این اتفاق بسیار مبارکی برای مردم گیلان و شهر رشت محسوب می‌شود که باید  فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه مشارکت جویانه باشد.

وی در پایان درباره عملکرد خبرگزاری ایلنا در گیلان افزود: خبرگزاری ایلنا در واقع یک دستور کار مشخص داشته و خبرگزاری تخصصی حوزه کار ایران  محسوب می‌شود و در آن حوزه به عنوان یک مرجع مورد مراجعه کل کشور است اما واقعیت ماجرا این است که در گیلان پس از روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید، شاهد فعالیت‌های خبری بدون حاشیه بیشتر و تخصصی‌تری در راستای حل مشکلات شاهد بودیم که این یک اتفاق مبارک برای فضای رسانه‌ای گیلان به شمار می‌رود.

 رسولی با اشاره به مواضع این خبرگزاری و حمایت از مدیران و مسئولان برای رفع مشکلات مردم افزود: رسانه‌هایی مانند ایلنا باید مورد حمایت قرار گیرند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز