رئیس کانون حمل و نقل کالای گیلان:
دولت باید نظارت معقول بر بخش خصوصی داشته باشد
ناوگان حمل و نقل کالا در کشور فرسوده است و مصرف سوخت بالایی دارد.
رئیس کانون حمل و نقل کالای گیلان گفت: هفت انجمن حمل و نقل کالا در شهرستانهای مختلف فعالیت میکنند.
به گزارش ایلنا، اسحاق نبینیأ ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل و رانندگان با اشاره به فعالیت ۱۶۵ شرکت حمل و نقل کالا در گیلان اظهار کرد: هفت انجمن حمل و نقل کالا در شهرستانهای مختلف فعالیت میکنند.
وی به نرخ حمل کالا در سال ۹۳ در گیلان اشاره کرد و افزود: امسال حمل و نقل هر تن بار در رشت ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است
نبینیأ نرخ حمل هر تن بار در بندر انزلی را ۳۳ هزار تومان دانست و تصریح کرد: نرخ هر تن بار در آستارا ۳۹ هزار تومان، رودبار ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان و دیگر شهرستانها ۳۷ هزار تومان است.
وی با تاکید بر همکاری ناوگان حمل و نقل، راننده، پلیس و… در ارتقاء ایمنی در جادهها، بیان کرد: ناوگان حمل و نقل کالا در کشور فرسوده است و مصرف سوخت بالایی دارد.
وی نرخ خرید کامیون را ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی بانکها نمیتوان خودروی حمل کالا خریداری کرد و خرید ناوگان توسط بخش خصوصی مقرون بهصرفه نیست.
نبینیأ از واگذاری نوبتدهی به ناوگان حمل و نقل بار در پایانهها به انجمن صنفی حمل و نقل کالا خبر داد و یادآور شد: دولت باید نظارت معقول بر بخش خصوصی داشته باشد.
رئیس کانون حمل و نقل کالای گیلان با اشاره به اینکه صدور حواله بارنامه به این کانون واگذار شده است، خاطرنشان کرد: واگذاری فعالیتها به بخش خصوصی موجب تسهیل در امور میشود.