خبرگزاری کار ایران

در منطقه آزاد انزلی؛

تندیس ۷ نفر از مشاهیر و مفاخر گیلان رونمایی شد

تندیس ۷ نفر از مشاهیر و مفاخر گیلان رونمایی شد
کد خبر : ۲۱۳۹۹۸

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از ساخت تندیس پروفسور سمیعی و نامجو خبر داد.

روز گذشته تندیس هفت نفر از مشاهیر و مفاخر گیلان در منطقه آزاد انزلی رونمایی شد.

به گزارش ایلنا از انزلی، تندیس میرزا کوچک‌خان، آیت‌الله‌العظمی محمدتقی بهجت، حسین املاکی، می‌راحمد سید فخری‌نژاد «شیون فومنی»، سیروس قایقران، کیومرثصابری و دکتر محمد معین بعد از ظهر امروز در منطقه آزاد انزلی با حضور مسئولان رونمایی شد.

کار ساخت تندیس‌های مشاهیر گیلان توسط استاد زرگری مرندی و گروه دستیاران او، پس از اخذ نظرات مخاطبان و انعکاس مثبت آن در طراحی و اجرای تندیس هر کدام از مفاخر در تهران انجام شد و کارگاه استاد در هفت ماه ادامه یافت.

ایجاد و گسترش تعاملات فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی با بزرگان هنر کشور و آشنایی نزدیک سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با مفاخر از جمله اهداف رونمایی تندیس‌ها در منطقه آزاد مطرح شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در مراسم رونمایی تندیس‌های مذکور اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی از جمله وظایف و کارکردهای اصلی در سازمان‌های مناطق آزاد کشور است.

رضا مسرور با بیان اینکه اقتصاد باید با فرهنگ همراه باشد، تصریح کرد: مناطق آزاد صرفاً در حوزه‌های صنعتی و تجاری فعالیت نمی‌کنند.

وی رونمایی از تندیس‌ها را قدر‌شناسی از کسانی دانست که در عرصه‌های مختلف تلاش کرده و افتخارآفرین بوده‌اند.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از ساخت تندیس پروفسور سمیعی و نامجو خبر داد و یادآور شد: گسترش فرهنگ قدر‌شناسی از بزرگان استان و کشور از اهداف مهم ساخت این تندیس‌ها است.

وی با اشاره به اینکه برای مدل‌سازی فرهنگی برنامه‌های خوبی از سوی این سازمان به اجرا در می‌آید، خاطرنشان کرد: آماده اجرای طرح‌های متخصصان و فعالان فرهنگی در این زمینه هستیم.

مهدخت معین، دختر دکتر معین، نیز در مراسم مذکور با قدردانی از اقدام فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی، گفت: ساخت این تندیس‌ها می‌تواند در یادآوری جایگاه مفاخر در هر جامعه‌ای تاثیرگذار باشد.

وی برگزاری چنین مراسم‌ها و اقدام‌های فرهنگی را در خلق دکتر معین‌های آینده مهم دانست.

حامد فخری‌نژاد، فرزند شیون فومنی، نیز در مراسم مذکور توسعه اقتصادی همراه با توسعه فرهنگی را مهم و حیاتی خواند و انجام چنین اقدام‌هایی را ماندگار دانست.

استاد زرگری مرندی، طراح و مجری تندیس مشاهیر گیلان در منطقه آزاد انزلی، نیز بزرگان مذکور را متعلق به استان سربلند، سرافراز، آزادی‌خواه، صلح‌جو و نخبه‌پرور گیلان عنوان کرد و یادآور شد: این بزرگان از ستارگان کشور محسوب می‌شوند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز