خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تاکید کرد؛

لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های بالای ترانزیتی استان برای رشد اقتصادی و اشتغالزایی

 لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های بالای ترانزیتی استان برای رشد اقتصادی و اشتغالزایی
کد خبر : ۱۶۱۶۴۷۹

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بالای ترانزیتی استان گفت: بهره‌گیری ازانواع مسیرهای ترانزیتی شامل شبکه ریلی، بندر، جاده‌ای و هوایی، افزون بر فراهم‌سازی زمینه‌های رشد اقتصادی استان، به ایجاد اشتغال نیز کمک خواهد‌ کرد.

به گزارش ایلنا، هادی حق‌شناس صبح امروز(یک‌شنبه) در مراسم آغاز عملیات اسکله هفتم بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی که با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مجتمع بندری کاسپین برگزار شد با اشاره به ظرفیت گیلان در توسعه تجارت کانتینری در کشور اظهار کرد: در سال گذشته ۲۳۰ میلیون تن حجم تخلیه و بارگیری بنادر کشور بوده است که از این میزان سهم  کل بنادر گیلان و مازندران تنها ۱۰ میلیون تن بوده است.

 وی با اشاره به عزم جدی دولت جهت تکمیل راه‌آهن رشت-آستارا، گفت: با تکمیل این پروژه ملی و فرا ملی، علاوه بر تحقق پروژه راهبردی کریدور شمال جنوب، استان گیلان با توسعه چشمگیری مواجه می‌شود.

 استاندار گیلان با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بالای ترانزیتی استان گفت: بهره‌گیری ازانواع مسیرهای ترانزیتی شامل شبکه ریلی، بندر، جاده‌ای و هوایی، افزون بر فراهم‌سازی زمینه‌های رشد اقتصادی استان، به ایجاد اشتغال نیز کمک خواهد‌کرد.

 حق‌شناس با اشاره به فعال شدن خط پروازی جدید بین شهرهای مختلف عراق و  فرودگاه سردارجنگل رشت با مشارکت فعال شرکت هواپیمایی العراقیه، بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته حداقل هفته‌ای ۸ پرواز از شهرهای مختلف کشور عراق به فرودگاه سردار جنگل رشت راه اندازی شده است که ضمن فراهم آوردن زمینه مسافرت راحت برای زائرین گیلانی عتبات، گردشگران عراقی را به مناطق مذهبی و سیاحتی استان و کشور منتقل خواهند کرد.

 وی ادامه داد: با راه اندازی این خطوط پروازی جدید، از ظرفیت هواپیماهای شرکت العراقیه جهت برقراری پروازهای داخلی بین فرودگاه سردارجنگل رشت و سایر شهرهای گردشگرپذیر کشور نیز  استفاده می‌شود.

 استاندار گیلان یکی از راه‌های توسعه استان را استفاده از بخش خصوصی در ساخت اسکله‌ها دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی در ساخت اسکله‌ها بهره‌مند شویم زیرا این امر سبب می‌شود خود سرمایه‌گذار نیز سراغ تخلیه و بارگیری کانتینر برود.

 حق شناس با تأکید بر لزوم توجه به توسعه تخلیه و بارگیری کانتینری با بهره‌گیری از کشورهای حاشیه خزر از جمله آذربایجان و قزاقستان افزود: یک‌‌سوم کشتی‌های فعال در دریای خزر که با پرچم ایران فعال هستند برای شرکت کشتیرانی خزر است از این رو باید با حمایت جدی از شرکت های کشتیرانی داخلی، زمینه ای فراهم شود تا کشتی‌های باری کشورهای مختلف از جمله چین و هند و حتی قزاقستان در بندر کاسپین تخیله بار شده و این خط کانتینری جدید ایجاد شود.

 استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به تکمیل کریدور شمال به جنوب گفت: تخلیه بار در بندر لنگه، خرمشهر و حتی بندر عباس چندین برابر بنادر گیلان است در حالی که ظرفیت‌های تخلیه بار در گیلان و استان‌های شمالی خوب است ولی این امر به شرطی تحقق می‌یابد که کریدور شمال به جنوب به معنای واقعی تحقق یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز