خبرگزاری کار ایران

ابراهیم محبی از گیلان عضو شورای عالی هلال احمر کشور شد

ابراهیم محبی از گیلان عضو شورای عالی هلال احمر کشور شد
کد خبر : ۱۵۴۴۴۳۸

همچنین با حکم رییس‌جمهور، اسکندر مومنی وزیر کشور، عباس عراقچی وزیر امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت و درمان و سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید، به عنوان نمایندگان رئیس جمهور در شورای عالی جمعیت هلال احمر منصوب شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، با برگزاری انتخابات شورای عالی هلال احمر کشور، ابراهیم محبی از استان گیلان به عنوان یکی از اعضای جدید این شورا انتخاب شد. 

در فرآیند انتخابات اعضای شورای عالی، با رأی اعضای ششمین مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر؛ ۷ نفر عضو شورا، سه عضو علی‌البدل شورا، ۲ نفر بازرس و یک نفر عضو علی‌البدل بازرس انتخاب شدند‌.

محبی پیش‌تر در مرحله دوم انتخابات مجامع هلال احمر استان گیلان که در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد، به عنوان نفر اول، نماینده گیلان انتخاب شده بود و اکنون به عنوان نماینده این استان در شورای عالی هلال احمر حضور دارد.

فرایند انتخابات شورای عالی هلال احمر به صورت رقابتی بین نمایندگان استان‌های مختلف برگزار می‌شود. این انتخابات شامل چندین مرحله است که در آن، نمایندگان استانی به شورا راه پیدا می‌کنند. در این دوره از انتخابات، ۳۰ کاندیدا برای عضویت در شورای عالی هلال احمر به رقابت پرداختند.

همچنین با حکم رییس‌جمهور، اسکندر مومنی وزیر کشور، عباس عراقچی وزیر امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت و درمان و سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید، به عنوان نمایندگان رئیس جمهور در شورای عالی جمعیت هلال احمر منصوب شدند

شورای عالی هلال احمر یکی از نهادهای مهم مدیریتی در جمعیت هلال احمر ایران است که وظیفه سیاست‌گذاری کلان و نظارت بر فعالیت‌های این سازمان را بر عهده دارد. اعضای این شورا از میان نمایندگان منتخب استان‌ها و همچنین افراد متخصص و مدیران با تجربه در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های امداد و نجات، اجتماعی و بشردوستانه و معمولا ازاعضای هیات دولت انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز