خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

ساخت سد ماندگان، محیط‌زیست دنا را نابود می کند

ساخت سد ماندگان، محیط‌زیست دنا را نابود می کند
کد خبر : ۱۵۲۹۰۳۷

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج تاکیدکرد که مردم استان از ساخت سدِ ماندگان در پادنای شمالی نگرانی و ناراضی هستند و اگر این سد ساخته شود محیط زیست دنا، نابود می شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "سیدنصیر حسینی" در خطبه دوم نمازجمعه این شهر با اشاره به تخریب محیط زیست در ارتفاعات دنا بدلیل ساخت سد ماندگان توسط استان اصفهان، اظهارداشت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از ساخت این سد، ناراضی و نگرانی هستند و این نگرانی بطور حتم به جا و درست است.

وی با بیان اینکه امروز ارتفاعات دنا مثل یک یخچال عمل می‌کند و برف ساز و باران آور برای استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی استان‌های همجوار هستند، خاطرنشان کرد: کارشناسان زیست محیطی می‌گویند اگر از یکطرف سد خِرسان در سادات محمودی و از طرفی سد ماندگان در پادنای شمالی احداث شود، این هوا و فضای محیط زیستی ارتفاعات دنا بهم می‌خورد و با مشکل مواجه می‌شویم.

امام جمعه یاسوج باتاکید براینکه برف گیری و باران آوری که در گذشته داشتیم با احداث سد ماندگان در پادنای شمالی توسط استان اصفهان، دیگر آن بارش‌ها را نخواهیم داشت ، یادآورشد: ارتفاعات دنا سرچشمه بسیاری از رودخانه‌ها و آبشارها برای کشور است و باید راجع به ساخت سدها در این ارتفاعات باید مسائل محیط‌زیستی را مورد توجه قرار دهیم.

حسینی گفت: مسئله ارتفاعات دنا موضوع ساده‌ای نیست و این ارتفاعات، نامی جهانی و آثار جهانی بر مسئله محیط زیست دارد و باید این مسائل مورد توجه باشد و از آن نباید غفلت کنیم.

شیاطین قسم خورده امروز دنیا، اسراییل، انگلیس و آمریکا هستند 

خطیب نمازجمعه یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع غزه و جنگ با اسراییل اشاره و ادامه داد: دشمنان بسیاری امروز مسلمانان را می‌کُشند و صهیونیست‌ها ، آمریکا و انگلیس مثل شیطان، قسم خورده اند که جهان اسلام روی آرامش نبیند.

حسینی با تاکید براینکه از زمانی که این‌ها در امور مسلمانان دخالت کرده اند مسلمانان روی آرامش را ندیده اند، یادآورشد: ناموس ملت‌ها، سرمایه‌های مادی، معنوی و همه را به یغما برده اند و مردم را سرکوب می‌کنند.

وی گفت: ما نقاط بسیار مشترکی با برادران اهل سنت داریم که می‌تواند نقطه وحدت باشد، ولی گاهی اوقات، ما انگشت روی نقاط اختلافی می‌گذاریم که دشمنان از این کارها سوء استفاده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، سیاست انگلیس را تفرقه انداختن و حکومت کردن دانست و افزود: در مناطقی که شیعیان و اهل سنت در کنار هم زندگی می‌کردند انگلیسی‌ها شعاری شبانه و بصورت مخفی علیه اهل سنت می‌دادند و سپس در محله شیعه نشین‌ها نیز شعاری می‌دادند که می‌گفتند این کار سنی‌ها است و بین آنها اختلاف اندازی می‌کردند.

حسینی گفت: امروز این همه ظلم برعلیه جهان اسلام وجود دارد که نمونه آن در غزه و نقاط دیگر در حال اتفاق افتادن است و همه ناشی از اختلاف افکنی بوده که اگر ما وحدت داشته باشیم، این حوادث تلخ اتفاق نمی‌افتد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز