خبرگزاری کار ایران

شعله‌های آتش در ارتفاعات حفاظت شده کوه سرخ گچساران مهار شد

شعله‌های آتش در ارتفاعات حفاظت شده کوه سرخ گچساران مهار شد
کد خبر : ۱۵۱۵۴۱۷

محیط بانان در حال پایش منطقه اند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد از مهار شعله های آتش در جنگل ها و مراتع منطقه حفاظت شده "کوه سرخ" این شهرستان پس از سه روز کوشش سخت و طاقت فرسای نیروهای امدادی، مردمی و محیط بانان خبرداد.

به گزارش ایلنا از گچساران،"سید محمدامین حسینی" در خبر ارسالی به رسانه ها با تاکید بر مهار شدن شعله های آتش پس از ۷۲ ساعت نفس گیر در ارتفاعات حفاظت شده "کوه سرخ" گچساران، اظهارداشت:هم اکنون در حال انجام پایش در منطقه هستیم.

وی با تشریح زمان، مکان و دلیل شعله ور شدن شعله‌های آتش در منطقه حفاظت شده "کوه سرخ" گچساران، خاطرنشان کرد: این آتش‌سوزی که از شامگاه چهارشنبه هفته گذشته هفدهم مردادماه شروع شده بود پس از چندین مرحله مهار از سوی امدادگران محیط زیست، نیروهای محلی و ستاد بحران، با تلاش بی وقفه و پس از سه روز مهار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد از حضور تعدادی از نیروهای مردمی، محیط بانان محیط زیست و جمعی از اعضای ستاد بحران این شهرستان برای کنترل و پایش شعله های آتش در منطقه حفاظت شده"کوه سرخ" هم خبرداد.

حسینی، وزرش باد، سخت گذر بودن برخی از ارتفاعات، پوشش گیاهی انبوه و علفزارهای وسیع را از دشواری‌های مهار شعله های آتش در این منطقه حفاظت شده عنوان و تصریح کرد: متاسفانه وسعت این آتش سوزی‌ها زیاد بوده و خسارات وارده به گونه‌های گیاهی و جانوری، پس از برآورد، از سوی کارشناسان اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا، ۲۷۲ گونه گیاهی در منطقه حفاظت شده "کوه سرخ" از مناطق حفاظت شده شهرستان گچساران وجود دارد که برخی از آنها کمیاب و منحصر به فرد است.

۳۷ گونه گیاهی منحصر بفرد نیز در منطقه حفاظت شده کوه سرخ وجود دارد.

مناطق حفاظت شده خائیز و سرخ با ۳۳ هزار و ۳۸۵ هکتار وسعت در سه شهرستان‌ گچساران، کهگیلویه و بهبهان و در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان قرار دارد.

بنه ، کَلَخُنگ ، بادام وحشی ، ارژن ، خوشک ، گَوَن، گیاهان دارویی و گونه‌هایی از خانواده گندمیان مهمترین پوشش گیاهی این منطقه است.

شهرستان گچساران از شهرستان‌های ششگانه گرمسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد است نه با یاسوج مرکز استان حدود ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز