خبرگزاری کار ایران

یک مسوول:

آب شُرب کهگیلویه و بویراحمد سالم است

آب شُرب کهگیلویه و بویراحمد سالم است
کد خبر : ۱۵۰۷۹۲۹

انجام بیش از ۱۰ هزار آزمایش سلامت آب در استان

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که آب شرب شهرستان های ۹ گانه این استان سالم و هیچ مشکلی ندارند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " سارا جمشیدی" در نشست رسانه ای با اشاره به برخی آمارهای به روز از سلامت آب شرب در استان کهگیلویه و بویراحمد،  اظهارداشت: به مردم استان اطمینان می‌دهم، همان طور که آمار‌های مراکز بهداشت نشان می‌دهد، آب شُرب استان سالم است.

وی با تاکید براینکه همه منابع و مخازن شرکت  آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد بصورت مستمر بررسی و نظارت می‌شود، خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰ هزار آزمایش در زمینه‌های مختلف میکروبی، شیمیایی، فلزات سنگین، فاضلاب و سموم و مواد آلی در آزمایشگاه معتبر شرکت آب و فاضلاب استان که در زمینه تجهیزات از بهترین‌ها در نوع خود در کشور به شمار می‌رود، انجام شده است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی آزمایشگاه های آب در شهرهای دوگنبدان و دهدشت در راستای به سلامت آبی طی سال گذشته خبرداد.

جمشیدی گفت: آزمایشگاه سیار آب، شست و شوی مخازن و شستشوی برخی خطوط آبرسانی در برخی مناطق نیز انجام گرفته و البته برنامه‌های آموزشی ارتقاء دانش پایش و سلامت آب نیز اجرا شده و می شود.

بگفته وی، شرایط در زمینه مطلوبیت میکروبی و کلرسنجی در شهر‌ها و روستا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه خوبی است. 

جمشیدی گفت: کُلر و دیگر مواد گند زدای آب و فاضلاب بصورت مستمر در اختیار متولیان قرار می‌گیرد تا روند عرضه بهداشتی آب به مردم با خللی مواجه نشود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز