خبرگزاری کار ایران

ایلنا از کهکیلویه و بویراحمد خبر می‌دهد:

واکنش راهداری به سازمان بازرسی استان/ اگر کسی قصد تسویه حساب شخصی دارد او را بخدا می‌سپاریم

واکنش راهداری به سازمان بازرسی استان/ اگر کسی قصد تسویه حساب شخصی دارد او را بخدا می‌سپاریم
کد خبر : ۱۳۷۲۱۱۲

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با رد سخنان مدیرکل بازرسی این استان در ارتباط با نامه نگاری‌های صورت گرفته مبنی بر حذف نقطه حادثه خیز محدوده پلیس راه یاسوج _ شیراز که در روز دوم تیرماه امسال باعث کشته شدن شش نفر شد، تاکیدکرد که نامه آن سازمان نظارتی کُلی بوده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "محمدمهدی صالحی" مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد در یک نشست رسانه‌ای از ارسال دو فقره نامه تذکری در ابتدای فروردین و خرداد ماه سال‌جاری به مدیران راهداری و راه و شهرسازی این استان در ارتباط با حذف نقطه حادثه خیز محدوده پلیس راه یاسوج _ شیراز خبرداد اما اکنون "عابد محمدی" مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد وجود چنین نامه‌ای را تایید نکرد و یادآورشد: سازمان بازرسی نامه‌های کُلی داده و در خصوص نقطه خاصی نامه نزده است.

وی با بیان اینکه مطالب عنوان شده در نشست رسانه‌ای سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی بیان شده که ما پیگیر حل مشکلات نقطه حادثه‌خیز در محدوده پلیس راه یاسوج _ شیراز بوده‌ایم و بخش عمده‌ای از کارها هم پیش رفته است، خاطرنشان کرد: عملکرد ما در این پروژه قابل دفاع است، کم کاری هم نکرده و از سویی اگر جایی نیازی به توضیح باشد آمادگی داریم براساس اسناد متعدد، توضیحات خود را ارائه دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه راهداری استان نسبت به حل مشکلات جاده‌ای و آنچه بعنوان وظیفه کاری برعهده دارد با وجود برخی مشکلات و کمبود امکانات، تاکنون از خود کوتاهی نشان نداده و اگر کسی قصد تسویه‌حساب شخصی داشته باشد وی را به خدا می‌سپاریم.

محمدی با تشریح کامل اقدامات صورت گرفته برای حذف نقطه حادثه خیز در محدوده پلیس راه یاسوج _ شیراز، تصریح کرد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون پیگیر احداث حوضچه شن در منطقه دشتروم هستیم و وزارتخانه در چند روز اخیر موافقت خود را با احداث این حوضچه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مجوز مناقصه این پروژه در روز ۲۸ خردادماه امسال صادر و اعتبار آن نیز پیش بینی شده است، اظهار داشت: سازنده این محور، مجموعه همکاران در اداره کل راه و شهرسازی بوده و اگر مشکلی داشته باشد و استاندارهای لازم رعایت نشده باشد، این موضوع به آن اداره کل ربط دارد نه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه در خصوص حریم جاده‌ای در پروژه محدوده پلیس راه یاسوج _ شیراز، اداره راهداری بویراحمد پاسخگو خواهد بود، اظهار داشت: نگهداری و صیانت از راه و تجهیزاتی که در محورها احداث می‌شود  نظیر تابلو و علائم، شیارهای لرزاننده و هشدارهای لازم مسیر مربوط به حوزه راهداری است.

محمدی از بازدید معاون عمرانی استاندار، رئیس پلیس استان، مدیران راهداری و راه و شهرسازی، فرماندار بویراحمد و مدیر کُشتارگاه یاسوج از محور رَمپی در نزدیکی کشتارگاه با هدف اصلاح نقطه حادثه خیر محدوده پلیس راه یاسوج _ شیراز در ۲۸ اسفندماه سال گذشته خبرداد و یادآور شد: در آن زمان به این نتیجه رسیدند تا زمانی که راه دسترسی کشتارگاه ایجاد نشود، امکان باز کردن رَمپ وجود ندارد.

وی استفاده از جاده کشتارگاه به عنوان رَمپ محدوده پلیس راه یاسوج را مُستلزم احداث جاده جدید برای این کشتارگاه دانست و تصریح کرد: برای حوضچه شن و رَمپ فرار در همین منطقه اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد قرارداد با مشاور راهداری در این ارتباط هم خبرداد و اظهار داشت:  مشاور، مطالعات خود را انجام و طرح خود را بهمراه چند نقطه جایگزین پیشنهاد داد و در نهایت، با بررسی‌های کمیته فنی، طرح تصویب و به تهران ارسال شد.

محمدی گفت: در روز سی اُم اردیبهشت ماه امسال به اتفاق مشاور مربوطه و معاونان به راهداری کشور رفتیم و از طرح دفاع کرده و مُصوب شد کارشناس حوزه ایمنی راه‌های کشور به یاسوج سفر کرده و نظر نهایی خود را اعلام کند.

وی با بیان اینکه این کارشناس وزارتخانه‌ای در روز ۲۶ خردادماه جاری از محل بازدید و در روز ۲۸ خردادماه موافقت خود را با اجرای این پروژه اعلان کرد، یادآورشد: مجوز مناقصه بعد از این موافقت صادر، اعتبار مورد نیاز پروژه مشخص و طی نامه‌ای، ماوقع اقدامات صورت گرفته را به استانداری اعلان و خواستار مجوز شروع فعالیت عمرانی در آن نقطه حادثه‌خیز (محدوده پلیس راه  یاسوج _ شیراز ) شدیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد، مدت زمان تمامی اقدامات عنوان شده را کمتر از سه ماه با وجود تمامی مشکلات و فرایندهای اداری ذکر و ادامه داد: ما در کمتر از سه ماه این کارها را انجام دادیم اگرچه این تصادف هر زمانی ممکن بود رخ دهد.

محمدی با تاکید براینکه تضمینی نیست که با وجود تمامی موارد گفته شده از تصادفات کم شود، خاطرنشان کرد: البته معتقدیم با احداث این رَمپ می‌توان از حوادث جلوگیری و خطرات احتمالی را کمتر کرد.

وی گفت: مشکل اصلی در محدوده پلیس راه یاسوج _ شیراز، خود جاده و شیب تند آن است و اگر بخواهند کاری بکنند باید هزینه‌های زیادی انجام داد تا شیب موجود اصلاح شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اجرای رَمپ اضطراری و حوضچه شن در این نقطه حادثه خیز بسیار ضروری است که اکنون در فرایندی کار را جلو برده‌ایم و در مرحله مناقصه است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، روز دوم تیرماه امسال بدلیل نقص فنی یک دستگاه تریلر در محدوده پلیس راه یاسوج_ شیراز، متاسفانه شش نفر کُشته، ۲۵ نفر مصدوم و ۱۵ وسیله نقلیه بشدت دچار آسیب شد.

از شش نفر کشته شده، پنج نفر متعلق به خانواده " اتابک" ساکن دهستان دشتروم بویراحمد بوده اند.

راننده تریلر در همان ساعات اولیه تصادف بازداشت شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز